امامت تداوم‌دهنده راه نبوت است/ غدیر؛ عید اکمال انسانیت
کد خبر: 1459731
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
نعمت‌الهی:

امامت تداوم‌دهنده راه نبوت است/ غدیر؛ عید اکمال انسانیت

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امامت تداوم دهنده راه نبوت است، گفت: خداوند به واسطه روز بزرگ غدیر خم دین اسلام را برای امت اسلامی کامل ساخت چرا که این روز، روز بزرگ عهد و پیمان با خداوند و پیامبران بزرگ اوست.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: در روایات اسلامی «غدیر» در لغت به معنای مکانی است که در آن آب جمع شود که می توان به آبگیر و تالاب  اشاره کرد.
 
وی با بیان اینکه غدیر عید اکمال انسانیت است، افزود: ویژگی غدیر این است که نام های گوناگونی برای آن قرار داده شده است و این خود عظمت این روز را نسبت به روزهای دیگر اثبات می کند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الهی اضافه کرد:عیدالله اکبر به معنای بزرگترین عید خداوند یکی از اسامی است که همراه روز غدیر در روایات اسلامی آمده است.

وی  تصریح کرد: زمانی که پیامبر اکرم (ص)  در سال دهم هجری از مکه باز می گشتند در محلی به نام"غدیر خم" توقف کردند  تا خطبه معروف غدیر را بری مسلمانان قرائت کنند وهمچنین علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان برادر ، وصی و جانشین خود از جانب خداوند برای مسلمانان معرفی کردند.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان قزوین با اشاره به ویژگی های بارز غدیر خم افزود: خداوند به واسطه روز بزرگ غدیر خم دین اسلام را برای امت اسلامی کامل ساخت چرا که این روز، روز بزرگ عهد و پیمان با خداوند و پیامبران بزرگ اوست.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین ویژگی این عید بزرگ  حج‌الوداع پیامبراست خاطرنشان کرد: از آن جایی که این حج تکمیل کننده دین اسلام است پیامبر (ص) بنا بر امر الهی به زیارت خانه خدا می رود و در مورد اهمیت این حج برای مسلمانانی که قصد و استطاعت حج را دارند توضیح می دهد.

وی  امامت را تداوم دهنده راه نبوت اسلامی  دانست و افزود: در روز غدیر خم مسئله امامت و ولایت از طریق  نبوت آغاز و  استمرارپیدا  می کند به بیان ساده تر، در حال حاضر حضرت ولی عصر(عج) تضمین کننده سعادت جامعه اسلامی است.

امامان استمرار دهنده خط نبوت هستند

حجت‌الاسلام نعمت‌الهی ادامه داد:امامان استمرار دهنده خط نبوت هستند زیرا نبوت بدون امامت معنا و مفهومی ندارد و هر کدام از پیامبران الهی بعد از مقام نبوت به امامت رسیدند.

به گفته مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در حال حاضر خاصیت جامعه مهدویت این است که مکمل کننده راه پیامبران (ص)  در یک جامعه ولایت پذیر باشد.

captcha