احیای امر به معروف یکی از اصول مشترک زندگی ائمه(ع) است
کد خبر: 1460400
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
حجت‌الاسلام قدرتی:

احیای امر به معروف یکی از اصول مشترک زندگی ائمه(ع) است

گروه اجتماعی: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی احیای امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اصول مشترک زندگی ائمه(ع) عنوان کرد و گفت: اولین آمران به معروف و ناهیان از منکر دین خدا، پیامبران و حکام صالح بودند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی روز چهارشنبه، 23 مهرماه  در نشست ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: دشمنان اسلام در دوره‌های مختلف از راه‌های متفاوتی وارد شده‌اند که در دوران کنونی از طریق جنگ فرهنگی به ارزش‌ها و روح انسان‌ها حمله می کنند.
وی احیای امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اصول مشترک زندگی ائمه عنوان کرد و گفت: اولین آمران به معروف و ناهیان از منکر دین خدا، پیامبران و حکام صالح بودند و پس از آنها این وظیفه برعهده کل امت اسلامی و تک تک افراد خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه باید انکار قلبی به زبان آورده شود، ادامه داد: تذکر لسانی روش روبنایی در مبارزه با فساد و اجرای امر به معروف و نهی از منکر است و ما اگر بخواهیم دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کنیم باید از خود شروع کنیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه در این راستا 28 برنامه در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در حال انجام است، گفت: شناسایی مناطق جرم خیز یکی از این اقدامات بوده است.
قدرتی با اشاره به افزایش 5.1 درصدی پرونده‌های مختومه در شش ماهه اول سال 93 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزود: درشش ماهه نخست امسال تعداد 89 هزار و 881 پرونده وارد مراجع قضایی، اجرای احکام و شورای حل اختلاف استان شده که تعداد 87 هزار و 94 فقره رسیدگی شده است .
وی ادامه داد: از این تعداد 53 هزار و 414 فقره در مراجع قضایی، 14 هزار و 494 فقره در اجرای احکام و 19 هزار و 186 فقره نیز در شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شده است .

captcha