توجه به مسائل فرهنگی در روستا ها مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 1463067
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹

توجه به مسائل فرهنگی در روستا ها مورد توجه قرار گیرد

گروه اجتماعی: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: علاوه بر توانمندسازی روستاییان در حوزه اقتصادی باید در حوزه فرهنگ نیز به این قشر توجه شود زیرا مسائلی از جمله نبود پوشش شبکه ای موجب به نتیجه نرسیدن برخی فعالیت های فرهنگی در میان آنان و بروز مشکلات عدیده می شود.

سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، گفت: 45 درصد از تولید زیتون کشور در حوزه طارم انجام می شود اما مردم و مسئولین زنجان و طارم باید توجه داشته باشند که برای شناخته شدن این منطقه به عنوان قطب زیتون در تمام کشور باید تلاش های خود را بیش از پیش گسترش دهند.
وی ابراز کرد: آنچه در خصوص محصول زیتون باید مدنظر مسئولین و تولیدکنندگان قرار گیرد، وجود فراورده های بسیار این محصول می باشد حال آنکه در ایران تنها به تولید و فراوری روغن زیتون توجه شده است. لذا باید آموزش های مناسب و تولید در خصوص تمامی فراورده های زیتون مدنظر قرار گیرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: علاوه بر توانمندسازی روستاییان در حوزه اقتصادی باید در حوزه فرهنگ نیز به این قشر توجه شود زیرا  مسائلی از جمله نبود پوشش شبکه موجب به نتیجه نرسیدن برخی فعالیت های فرهنگی در میان آنان و بروز مشکلات عدیده  می شود.
رضوی عنوان کرد: در همین راستا مبالغ بالایی را برای شبکه های روستایی در بودجه سال 94 پیش بینی کرده ایم که از جمله آن ها می توان به برقراری اینترنت پرسرعت، دسترسی به تمام شبکه های رادیویی و دیجیتال برای روستاییان و پوشش سراسری آنتن موبایل اشاره کرد.
وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر آموزش روستاییان در خصوص مشارکت جمعی در راستای احداث شرکت های اقتصادی و نیز آموزش زنان روستایی برای ایجاد کارهای تولیدی، آموزش به مسئولین روستایی به خصوص شوراهای روستایی در حوزه مسئولیتی آنان نیز در دستور کار مسئولین استان ها قرار گیرد.

captcha