تلاوت قرآن در محافل عزاداری، همراهی شور و شعور حسینی را در بر دارد
کد خبر: 1465608
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
حجت‌الاسلام پژمان‌فر:

تلاوت قرآن در محافل عزاداری، همراهی شور و شعور حسینی را در بر دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاوت یک یا دو صفحه از قرآن در روز عاشورا و تلاوت حداقل ۵۰ آیه در روز برکات بسیاری برای همگان به ارمغان می‌آورد، همچنین تلاوت قرآن در محافل عزاداری باعث همراه شدن شعور حسینی با شور حسینی می‌شود.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: باید در محافل عزاداری، به حقیقت شهادت سید الشهدا(ع) پی ببریم از همین رو تلاوت آیات قرآن و عمل به آموزه‌های آن از جمله راهکارهای آشنایی با حقیقت شهادت امام حسین(ع) است، همچنین می‌توان در سایه این حرکت به حقیقت معارف دین دست یابیم.

وی گفت: تلاوت یک یا دو صفحه از قرآن در روز عاشورا و تلاوت حداقل 50 آیه در روز برکات بسیاری را برای همگان به ارمغان می‌آورد، همچنین تلاوت قرآن در محافل عزاداری باعث همراه شدن شعور حسینی با شور حسینی می‌شود.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر ابراز کرد: اجرای طرح تلاوت قران در شب عاشورا، با توجه به اینکه قرآن ثقل اکبر است و منبعی است که بر پایه آن همه مسائل حل و فصل می‌شود، در انس و الفت ایجاد کردن بین مسلمانان و توجه به معارف قرآن مؤثر خواهد بود.

امام حسین(ع) برای احیای معارف قرآن به شهادت رسید

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: امام حسین(ع) برای احیای معارف قرآن به شهادت رسید؛ لذا ما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم و در برابر هجمه وسیع دشمنانی که قصد مخدوش کردن چهره شیعیان را دارند، با توجه هرچه بیشتر به رهنمودهای قرآنی، به مقابله بپردازیم.

پژمان‌فر با بیان اینکه سلفی‌گری و وهابیت شیعیان را محکوم به بی‌توجهی به آیات قرآن می‌کنند، ابراز کرد: آنان معتقدند حرکتی که شیعیان انجام می‌دهند رویکرد دینی ندارد؛ بنابراین تلاوت آیات قرآن کریم در مجالس و محافل عزاداری امام حسین(ع) پاسخی محکم به زیاده‌گویی آنان است.

وی با اشاره به اینکه بهتر است به غیر از تلاوت آیات قرآن کریم در روز عاشورا بخشی از معارف قرآن نیز به عزاداران ارائه شود، گفت: تدبر در آیات قرآن و ارائه تفاسیر درباره آیاتی که با حادثه عاشورا ارتباط موضوعی دارد، همچنین ذکر مفاهیم آن به مخاطبان از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند در محافل عزاداری امام حسین(ع) به مخاطب ارائه شود.

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس با تأکید بر اینکه ما باید بتوانیم سرانه تلاوت قرآن را بین مردم افزایش دهیم، ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی باید با وجود هجمه وسیع دشمنی‌ها سعی کند تا سرانه تلاوت قرآن را بین عموم مردم بالا ببرد که اجرای این طرح گام مثبتی است.

captcha