برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی «حلال» در ژاپن
کد خبر: 1466901
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵

برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی «حلال» در ژاپن

شعب خارجی: اولین نمایشگاه بین‌المللی «حلال» در ژاپن(اکسپو 2014) با همکاری سازمان توسعه‌ تجارت ژاپن در تاریخ 5 و 6 آذر در مرکز ماکوهاری توکیو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، این نمایشگاه با حضور 250 شرکت از کشورهای اندونزی، سنگاپور، تایلند، مالزی، ترکیه، هندوستان و ژاپن برای معرفی محصولات غذایی حلال دایر خواهد شد. برگزارکنندگان دلیل برگزاری این رویداد در ژاپن را حضور بیش از 10 میلیون توریست که همه ساله از این کشور دیدن می‌کنند، عنوان کرده‌اند.
 
بنا بر اعلام این خبر، بخش قابل توجهی از این توریست‌ها، مسلمانان کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند مالزی و اندونزی هستند و توجه به صنعت غذای حلال در ژاپن می‌تواند در ترغیب توریست‌های این کشورها برای بازدید از ژاپن، کمک کند.
 
در پوستر اطلاع‌رسانی این نمایشگاه آمده است که متخصصینی از هفت کشور جهان، برای بحث و گفت‌گو گردهم می‌آیند، صدای افرادی که در حوزه‌ی صنعت حلال ژاپن فعال هستند، شنیده می‌شود و درک متقابل از وضعیت کنونی و بازارهای اسلامی حاصل می‌شود.
 
لازم به ذکر است؛ اسلام در دهه‌ی 1920 هم زمان با انقلاب روسیه و ورود مهاجران مسلمان ترک‌تبار از روسیه به ژاپن راه یافت. در دهه‌ی 1930 تعداد مسلمانان ژاپن به یک هزار نفر رسید. موج دیگری از مهاجران در دهه‌ی 1980 از کشورهای بنگلادش، پاکستان، افغانستان و ایران به ژاپن آمدند و بعد از آن تعداد مسلمانان این کشور افزایش یافت. در حال حاضر مسلمانان این کشور حدود 120 هزار نفر از جمعیت 127 میلیونی کشور ژاپن را تشکیل می‌دهد.

captcha