لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌سازی عمومی در جامعه است
کد خبر: 1472193
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌سازی عمومی در جامعه است

گروه اجتماعی: رئیس شعب بانک انصار استان قزوین با بیان اینکه لازمه تحقق همه‌جانبه اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی است، نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را کلیدی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، علی عابدی، رئیس شعب بانک انصار استان قزوین صبح امروز، 20 آبان‌ماه در جلسه کارگروه بسیج، رسانه و اقتصاد مقاومتی که در سالن اجتماعات بانک انصار برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف نظام سلطه در کشورهایی مانند ایران رواج اشرافی‎گری و مصرف‌زدگی است.

وی با بیان اینکه تلاش برای ایجاد فرهنگ اشرافی‌گیری و مصرف‌زدگی از سوی نظام سلطه مربوط به عصر حاضر نیست، افزود: از عصر قاجار تا به امروز نظام سلطه از تمام توان خود برای رواج خوی مصرف زدگی و توسعه اشرافی‌گری استفاده کرده است.

عابدی با بیان اینکه این فرهنگ در بین مردم نیز باایجاد حس سودجویی و کسب سود بیشتر ایجاد شده است، تأکید کرد: تلاش غرب و نظام سلطه به جایی رسید که سرمایه‌داران در این کشور به جای اینکه تمام توان خود را صرف ایجاد بسترهای مناسب برای تولید کنند، صرف واردات کالاهای بی‌کیفیت خارجی کردند.

وی تغییر ذائقه مردم به موازات واردات کالاهای خارجی را از دیگر تلاش‌های نظام‌های بیگانه دانست و ادامه داد: در برهه‌ای از زمان این تغییر ذائقه به‌حدی شد که کالای بی‌کیفیت خارجی جای کالاهای تولید شده توسط مردم همین کشور را گرفت و این آغاز سقوط برای اقتصاد کشور محسوب شد.

رئیس شعب بانک انصار استان قزوین با بیان اینکه برخی از تولیدکنندگان داخلی برای بقا و فروش تولیدات خود مجبورند کالای خوب خود را با برند و نام کالای خارجی به بازار عرضه کنند، گفت: این فرهنگ باید در جامعه ایجاد شود که کالای داخلی و کالایی که توسط جوانان این مرز و بوم تولید می شود بر هر برندی مقدم است.

وی یکی دیگر از ایرادات اقتصادی در کشور را پرداختن به اقتصاد منبع‌بنیان به جای دانش‌بنیان دانست و اظهار کرد: در اقتصاد منبع‌بنیان، خام‌فروشی امری عادی تلقی می‌شود اما در اقتصاد متکی بر دانش‌بنیان فروش فرآورده‌هایی بر پایه دانش دانشمندان و جوانان این کشور زمینه تقویت اقتصاد را فراهم می‌کند.

عابدی حل مشکلات اقتصادی این کشور را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و ادامه داد: اصلی‌ترین خاکریز نبرد برای ایجاد بسترهای فرهنگی در بین مردم در زمینه اقتصاد مقاومتی در اختیار اصحاب رسانه قرار دارد.

وی ایجاد حس مطالبه و دغدغه عمومی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بین آحاد جامعه را از عمده‌ترین رسالت‌های اصحاب رسانه دانست و تأکید کرد: رسانه می‌تواند با معرفی کامل زوایا و الزامات اجرای اقتصاد مقاومتی زمینه‌های رجوع مسئولان به این اصل مهم را فراهم کند.

رئیس شعب بانک انصار استان قزوین بیان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی بر عهده یک نهاد یا سازمان خاص نیست بلکه تمام کشور با همدلی، انسجام، و همفکری به مثابه یک بدنه واحد و قدرتمند باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و نبرد با دشمن حرکت کنند.

وی افزود: باید فضایی در کشور ایجاد شود که تمام آحاد جامعه منافع خود را در منافع جامعه ببینند و در این بین رسانه نقشی کلیدی و حساس را ایفا می‌کند.

در پایان این جلسه، اصحاب رسانه حاضر با طرح مباحث مربوط به نقش رسانه در اقتصاد مقاومتی به آسیب‌شناسی حرکت رسانه در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداختند.

captcha