همگان ملزم به مقابله با جریان تکفیر هستند
کد خبر: 1475910
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
آیت‌الله العظمی مکام‌شیرازی:

همگان ملزم به مقابله با جریان تکفیر هستند

کانون خبرنگاران نبأ/ مهدی جعفری: یکی از مراجع تقلید سیاسی‌ها، نظامی‌ها، اصحاب رسانه، علما و دیگر اقشار جامعه را موظف مقابله با افکار پلید جریان‌های افراطی دانست و گفت: این آتش اگر خاموش نشود همه‌جا را فرا می‌گیرد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، به نقل از ستاد خبری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی بیان کرد: هنگامی که خطری در دنیا پیدا می‌شود علما و بزرگان اقوام و بلاد مختلف در مقابل آن خطر مسئولیت دارند و باید برای برطرف‌سازی آن خطر تدابیری بیاندیشند.
وی اضافه کرد: خطر تکفیری‌ها امروزه برای جهان به خوبی آشکار شده است و آشوبی که در سوریه آغاز کرده‌اند امروزه به عراق و برخی دیگر از کشورهای اسلامی رسیده است.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه تکفیری‌ها در اقدامات خود از هیچ ظلمی دریغ نخواهند کرد تصریح کرد: کنگره جهانی جریان‌های تکفیری‌ و افراطی‌ از دیدگاه علمای اسلام با حضور شخصیت‌های برجسته مذاهب اسلامی برای مقابله با پدیده تکفیر در قم برگزار خواهد شد. بیش از 80 نفر از سران مذاهب و علمای کشورهای مختلف در این کنگره حضور خواهند داشت تا با خشکاندن ریشه‌های علمی جریان تکفیری به جهان ثابت کنند که این افراد با اسلام و مسلمانان بیگانه هستند.
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان در گوشه و کنار جوامع ممکن است توسط جریان‌های مذکور فریب داده شوند عنوان کرد: علمای دینی وظیفه دارند که با روشن‌سازی در مناطق خود از این امر جلوگیری کنند. برای مبارزه با جریان‌های تکفیری مبارزه نظامی کافی نیست بلکه باید از راه تبلیغی و علمی ریشه‌های عقیدتی و فکری آن‌ها را بخشکانیم تا بتوانیم آن‌ها را نابود کنیم.
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی به برخی از افکار این جریان‌ها اشاره کرد و افزود: راه اصلی بهشت و جهنم باید به افراد گمراه نشان داده شود تا به راه حق بازگردند.
استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر بررسی ریشه‌های اصلی ایجاد پدیده تکفیر بیان کرد: با استفاده از منطق می‌توان در مقابل افکار کاذب ایستادگی کرد.
وی سیاسی‌ها، نظامی‌ها، اصحاب رسانه، علما و دیگر اقشار جامعه را موظف مقابله با افکار پلید جریان‌های افراطی دانست و متذکر شد: این آتش اگر خاموش نشود همه جا را فرا می‌گیرد و امروزه نیز برخی از گروه‌های داخلی آن‌ها در مقابل خودشان ایستاده‌اند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در خصوص جمع‌آوری مقالات کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه اسلام در 17 کتاب خبر داد و افزود: این کتاب‌ها در چهار بخش به چاپ رسیده است. در روز اول این کنگره شخصیت‌های برجسته دینی به سخنرانی خواهند پرداخت و در روز دوم 60 مقاله تخصصی در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار داده خواهد شد.

captcha