گروه‌های تکفیری؛ محصول ائتلاف نحس غرب و برخی کشورهای منطقه
کد خبر: 2611131
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
عضو مجلس نمایندگان ترکیه:

گروه‌های تکفیری؛ محصول ائتلاف نحس غرب و برخی کشورهای منطقه

گروه بین‌الملل: عربستان و برخی کشورهای عربی با ایجاد ائتلاف با گروه‌های غربی درصدد طرح‌ریزی نظم جدید برای منطقه هستند و گروه‌های تکفیری حاصل این ائتلاف نحس است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دکتر محمدعلی اغلو، عضو مجلس نمایندگان ترکیه پیش از ظهر امروز، سوم آذرماه در همایش بین‌المللی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی گفت: جریان انقلاب کشورهای عربی با دخالت‌های غربی مواجه شد.
وی افزود: کشورهای اروپایی برای اینکه جلوی این تحولات را بگیرند، سعی کردند که تحولات سیاسی را در کشورهای انقلابی ایجاد کنند به ویژه در سوریه سعی کردند که در فرایند سیاسی سوریه نقش‌آفرینی کنند، ولی با نقش ایران و سوریه نتوانستند این کار را بکنند.
این عالم ترک خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست که چگونه می‌شود کشورهایی که دارای مشترکات فراوانی هستند با این گروه‌های تکفیری مواجه شوند؛ ما باید رفتارهای خوارج را که جان و مال و ناموس مسلمانان را حلال می‌دانند، بررسی کنیم؛ داعش و النصره دیدگاه‌ها را نسبت به اسلام تغییر داده‌اند.
وی گفت: در سوریه 300 هزار نفر کشته شدند؛ گروه‌هایی مثل ارتش آزاد سوریه از حجم بالای سلاح برخوردار هستند و اعضای آنها به داعش ملحق می‌شوند.
این استاد دانشگاه ترکیه بیان کرد: توطئه‌هایی که به دنبال آشوب در منطقه هستند، این گروه‌های تندرو را ایجاد کردند و آنها به دنبال ایجاد مرزهای جدید در جغرافیای اسلامی هستند و در این زمینه علمای اسلامی باید سعی کنند نسبت به این تحولات نقش‌آفرینی کنند.
وی افزود: عربستان و برخی کشورهای عربی با ایجاد ائتلاف با گروه‌های غربی سعی در به طرح‌ریزی نظم جدید در منطقه دارند؛ گروه‌های تکفیری ائتلاف نحس کشورهای غربی و منطقه شدند و با استفاده از مذهب، آنها را وارد جنگ‌هایی با عنوان مذهب می‌کنند؛ جبهه غرب می‌خواهد مسلمانان را با جنگ‌های فرسایشی فرسوده کنند و توان آنها را بگیرند.
علی اوغلو بیان کرد: گروه‌های تکفیری که خون مسلمانان را مباح می‌شمارند تا زمانی که باشند این وضعیت ادامه خواهد یافت؛ رایس در سال 2003 بر لزوم  به هم خوردن مرزهای کشورهای منطقه تاکید کرده بود و فعالیت‌های داعش در همین زمینه بوده است؛ گروه‌هایی مثل داعش حتی گروه‌های همکار را هم تکفیر کرده‌اند زیرا با بیعت با خود خودداری کردند.
وی گفت: داعشی‌ها با روش‌هایی چون غنیمت‌گیری و کنیزگیری چهره اسلام را تخریب کرده‌اند؛ با روی کار آمدن مرسی گروه‌های تکفیری تقویت شدند و جنگ‌های داخلی بیشتر شد؛ تقویت این گروه‌ها تنها برای تقویت منافع کشورهای غربی در این منطقه است؛ یکی از جلوه‌های این تغییر منافع، خراب شدن روابط ایران و ترکیه است.

مطالب مرتبط
captcha