تکفیر ریشه در نوع تفکر و برداشت‌های نادرست از دین دارد
کد خبر: 1476586
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
شیخ الاسلام اداره مسلمانان گرجستان:

تکفیر ریشه در نوع تفکر و برداشت‌های نادرست از دین دارد

گروه بین‌الملل: رامین ایگیداف تصریح کرد: اقدامات نظامی و امنیتی برای مقابله با جریان‌های تکفیری کافی نیست، زیرا پدیده تکفیر ریشه در برداشت‌های نادرست از دین دارد و اقدام فکری در کنار اقدامات نظامی امری مهم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از محل برگزاری کنگره جهانی «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» در شهر مقدس قم، رامین ایگیداف، شیخ الاسلام اداره مسلمانان گرجستان، با بیان این مطلب در کمیسیون «راه‌کارهای جهان اسلام برای برون رفت از بحران جریان‌های تکفیری» گفت: خطر افراطگرایی دینی تمامی جوامع اسلامی را در برگرفته است و این خطر تنها به کشتن و سربریدن افراد بی‌گناه محدود نمی‌شود و اقدامات نظامی و امنیتی برای مقابله این جریان‌های تکفیری کافی نیست.

وی با اشاره به این که تکفیر ریشه در نوع تفکر و برداشت‌های دینی دارد، گفت: خطر تکفیر علاوه بر کشورهای عربی و اسلامی، دامنه تمامی کشورهای دنیا را خواهد گرفت.

شیخ الاسلام اداره مسلمانان گرجستان در ادامه نبود اتحاد میان مسلمانان و دل سپردن به تبلیغات بیگانگان را از ریشه‌های مشکلات مسلمانان دانست و گفت: مسلمانان نتوانسته‌اند از وسایل ارتباط جمعی استفاده بهینه کنند و همین امر سبب شده است که دشمنان و بیگانگان اقدام به معرفی غیرواقعی مذاهب اسلامی کنند.

این عالم دینی گرجستانی در ادامه وجود شبکه‌های ماهواره‌ای تندرو شیعه و سنی که در برخی مواقع  به مقدسات اسلامی توهین می‌کنند، را از معضلات مهم مسلمانان دانست و گفت: امروز غربی‌ها از فقر معرفتی مسلمانان سوءاستفاده می‌کنند و به موضوع اسلام‌هراسی دامن می‌زنند.

وی گفت: اداره امور دینی مسلمانان گرجستان با هدف مبارزه با افراط‌گرایی دینی و ارتباط با دولت این کشور برای حل و فصل مشکلات مسلمانان تأسیس شده است.

رامین ایگیداف تصریح کرد: اداره امور مسلمانان گرجستان حدود سه ماه پیش کنفرانسی با موضوع خطر جریان‌های تکفیری برگزار کرد که برخی مقامات دولت گرجستان نیز در این کنفرانس حضور داشتند و در پایان این کنفرانس بیانیه‌ای در محکومیت جنایات داعش صادرشد.
 

captcha