گسترش راه‌های معرفی اسلام ناب در صحنه بين‌المللی ضروری است
کد خبر: 1479379
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۰:۴۱
در نخستين كنفرانس ميانه‌روی اسلامی در لندن تأكيد شد

گسترش راه‌های معرفی اسلام ناب در صحنه بين‌المللی ضروری است

گروه بين‌الملل: شرگت‌كنندگان در نخستين كنفرانس ميانه‌روی اسلامی در لندن بر گسترش‌ راه‌های مثبت برای معرفی چهره حقيقی اسلام در صحنه اروپا تأكيد كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری كويت، «دكتر اسلام البشير»، دبير كل مركز جهانی ميانه‌روی با اشاره به تعداد شركت‌گنندگان در اين كنفرانس و استقبال آنها، برگزاری اين كنفرانس را در بررسی راه‌های معرفی چهره حقيقی اسلام در صحنه بين‌الملل مثبت ارزيابی كرد.
وی در ادامه گفت: ما بايد به دنبال شباهت‌های بين اديان باشيم نه اين كه تفاوت‌های بين آموزه‌های اديان را جستجو كنيم.
«عبدالله المتوق»، وزير اوقاف و امور اسلامی كويت نيز حضور بي‌نظير شركت‌كنندگان در اين كنفرانس را برای همفكری به منظور گسترش راه‌های معرفی اسلام ناب در سطح جهانی مهم قلمداد كرد.
«دكتر عادل آل فهد»، معاون وزارت اوقاف و امور اسلامی كويت نيز در سخنانش بر نقش رسانه‌های گروهی در معرفی چهره حقيقی اسلام تأكيد كرد و افزود: وزارت اوقاف و امور اسلامی كويت بسيار مشتاق است تا با همكاری با رسانه‌های غربی تصورات نادرست درباره اسلام و مسلمانان را پاك كند و پيام صلح و دوستی اين دين آسمانی را در جهان ترويج دهد.
گفتنی است، نخستين كنفرانس ميانه‌روی اسلامی با حضور بيش از 140 رهبر مسلمان از 25 كشور اروپايی از پنجم خرداد به مدت سه روز در لندن برگزار مي‌شود.
captcha