نصب تلويزيون در دو هزار مسجد مراكش برای درك صحيح اسلام
کد خبر: 1485795
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۳

نصب تلويزيون در دو هزار مسجد مراكش برای درك صحيح اسلام

گروه بين‌الملل: ملك محمد ششم، پادشاه مراكش، روز دوشنبه، در رباط، در برنامه‌ای تلويزيونی از نصب تلويزيون در دو هزار مسجد اين كشور، برای درك صحيح اسلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از«AFP »،احمد توفيق، وزير اوقاف و امور مذهبی، هدف از اين كار را، در دسترس بودن نظرات علما به‌صورت شفاف، برای شهروندان در مساجد اعلام كرد.
به گفته‌ی خبرگزاریMap مراكش، وی اضافه كرد كه در اين برنامه تلاش شده است تا جامعه‌ی مسلمانان از يك آموزش مناسب برای درك صحيح دين بهره‌مند شوند.
يكی از مسؤولان وزارت اوقاف و امور مذهبی در اين مورد برای(AFP) توضيح داد كه از طريق اين تلويزيون‌ها، كلاسهای موعظه برای امامان جماعت و تعليمات مذهبی برای مسلمانان ارايه می شود. همچنين می توان از آن‌ها برای سازماندهی حج استفاده كرد.
Map، خاطر نشان كرد كه اين تعليمات بر ارزش‌های اخلاقی اسلام(قرآن) و سنت پيامبر اسلام و همين‌طور اعمال مذهبی، تاكيد می كنند.
اين برنامه‌های آموزشی بايد از روز شنبه، هر روز قبل از نماز عشا و به مدت 50 دقيقه پخش شوند.
ملك محمد ششم اين برنامه را با هزينه‌ی 11 ميليون درهم(900 هزار يورو) در مسجدی در رباط و در حضور 600 امام جماعت از سراسر كشور، افتتاح كرد.
ملك محمد ششم، پس از سوء‌قصدهای كازابلانكا كه در 16 می 2003 رخ داد و 33 كشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت، اصلاح ساختارهای مذهبی را برای مبارزه با افراط‌گرايی، آغاز كرد‌ه‌است.
مراكش دارای 42 هزار مسجد است، كه 40 هزار نفر به‌عنوان مسؤولان و كاركنان مذهبی در اين مساجد مشغول به كار هستند. همچنين، 4 ميليون مسلمان كه 13 درصد جمعيت مركش را تشكيل می دهند و هر هفته در نماز جمعه شركت می كنند.
captcha