عزم مقامات آلمان برای استانداردسازی آموزش مفاهيم اسلامی در اين كشور
کد خبر: 1549140
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۶

عزم مقامات آلمان برای استانداردسازی آموزش مفاهيم اسلامی در اين كشور

گروه بين‌الملل: مقامات آلمان با همكاری سازمان‌های اسلامی قصد استاندارد كردن آموزش مفاهيم اسلامی را در اين كشور دارند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از DWTV، هر زمان كه در آلمان درباره اتحاد و يكپارچگی ميان جوانان بحث می‌شود، موضوع بررسی تاثير اسلام بر نظام آموزشی كشور آلمان اهميت بيشتری پيدا می‌كند.
در بسياری از مدارس آلمان به دليل اين كه آموزش اسلام منحصر به مساجد موجود در شهرها است، برنامه درسی منطبق بر مفاهيم اسلام وجود ندارد، به همين دليل دولت‌های محلی در آلمان و همچنين سازمان‌های اسلامی به دنبال روشی برای استاندارد كردن روش‌های آموزش اسلام در مدارس هستند.
برای مثال در ايالت لاورساكسونی، چندين سازمان اسلامی اقدام به تشكيل شوراهايی كرده‌اند تا به مقامات آلمان برای تبيين و به كارگيری اصول آموزشی مفاهيم اسلامی كمك كنند.
هايدمری بالاك، وزير آموزش و پرورش ايالت لورساكسونی در اين باره اظهار كرد: از آغاز سال 2003 تا به حال طرح استانداردسازی آموزش مفاهيم اسلامی در بيست و يك مدرسه اين ايالت اجرا شده است. يكی از مهم‌ترين اهداف اجرای اين طرح، تركيب اصول آموزشی در سطوح مختلف جامعه است.
وی در ادامه افزود: كمك به دانش‌آموزان برای درك بهتر دين اسلام و اديان ديگر، يكی ديگر از اهداف اجرای اين طرح است.
در بسياری از ايالت‌های آلمان آموزش مفاهيم اسلامی به مدارس ابتدايی محدود می‌شود اما در ايالت راين وست‌فاليا در شمال آلمان، مسئولان ايالت اين محدوديت را از بين برده‌اند، به‌طوری كه در اين ايالت در بيش از 130 مدرسه كه بيش از 10000 دانش‌آموز را در بر می‌گيرد، آموزش اسلام در تمامی مقاطع تحصيلی صورت می‌گيرد.
هانس يورگن پوكال، يكی از اعضای هيئت علمی، تحقيقاتی و آموزشی برلين با اشاره به اين كه همكاری اين هيئت علمی با سازمان اسلامی آلمان منجر به گسترش مفاهيم مذهبی در مدارس آلمان می‌شود، اظهار كرد: مهم‌ترين مشكلی كه ما در اين زمينه با آن مواجه هستيم، اين است كه برخی از معلمان به نحو شايسته به آموزش مفاهيم حقيقی اسلام نمی‌پردازند.
با توجه به اين كه درخواست والدين دانش‌آموزان برای گسترش آموزش مفاهيم اسلامی و دينی روزبه‌روز در حال افزايش است، مسئولان سازمان اسلامی برلين پيش‌بينی می‌كنند كه تقاضا برای به كارگيری معلمان ماهر در زمينه آموزش مفاهيم دينی از سوی مدارس افزايش يايد.
برای مثال دانشگاه مانستر در آلمان از سال 2005 تاكنون اقدام به آموزش معلمان متخصص در اين زمينه كرد.
در حال حاضر بيش از 700000 دانش‌آموز مسلمان در مدارس آلمان مشغول تحصيل و فراگيری مفاهيم اسلامی هستند.
همچنين سه ميليون نفر از جمعيت 82 ميليونی آلمان را مسلمانان تشكيل می‌دهند.
captcha