شعبه دانشگاه اسلامی باكو سال آينده در شهر گنجه افتتاح خواهد شد
کد خبر: 1560081
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۸
رييس اداره مسلمانان قفقاز:

شعبه دانشگاه اسلامی باكو سال آينده در شهر گنجه افتتاح خواهد شد

گروه اجتماعی: رييس اداره مسلمانان قفقاز از افتتاح شعبه دانشگاه اسلام باكو در گنجه در سال آينده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه باكو، «الله‌شكور پاشازاده»، رييس اداره مسلمانان قفقاز در جمهوری آذربايجان، طی يك جلسه مشورتی در شهر گنجه اعلام كرد: تدوين برنامه‌های جديد دينی در جمهوری آذربايجان از سال آينده آغاز خواهد شد.
رييس اداره مسلمانان قفقاز از افتتاح شعبه دانشگاه اسلام باكو در گنجه خبر داد و گفت: هدف از داير كردن اين شعبه، كاهش عزيمت جوانان جمهوری آذربايجان به خارج برای تحصيل علوم دينی است.
وی افزود: گنجه در حدود 365 كيلومتری غرب باكو پايتخت جمهوری آذربايجان قرار دارد كه با وجود سال‌ها حاكميت رژيم الحادی كمونيستی شوروی و سياست غربگرايی بر جمهوری آذربايجان، در دوره استقلال اين كشور، پايبندی به دين مبين اسلام در گنجه در سطح بالايی قرار دارد، گروه‌های دينی گنجه طی يك سال اخير به‌طور مكرر از افزايش فشارهای مقامات دولتی و نيروهای پليس گنجه به دينداران اين منطقه خبر داده و به آن اعتراض كرده‌اند.
اداره مسلمانان قفقاز جمهوری آذربايجان، طی سال‌های اخير هماهنگی خود با سياست‌های ابلاغ شده از طرف رياست جمهوری آذربايجان در امور دينی را بيشتر كرده است و حركت تازه‌ای برای كاستن از ارتباطات شيعيان جمهوری آذربايجان با مراكز و مراجع و حوزه‌های علميه و به اصطلاح بومی كردن دين در اين جمهوری آغاز شده است.
در چارچوب اين برنامه، بودجه كلانی از طرف دولت جمهوری آذربايجان برای ساخت مجتمع مجللی برای اداره مسلمانان قفقاز در اطراف مسجد «تازه پير» باكو اختصاص يافته و مراحل اجرايی اين طرح آغاز شده است.
captcha