گفت‌و‌گوی فرهيختگان مذاهب اسلامی؛ عامل تقويت وحدت اسلامی
کد خبر: 1594608
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۷
نخست‌وزير سابق عراق در گفتگو با ايكنا:

گفت‌و‌گوی فرهيختگان مذاهب اسلامی؛ عامل تقويت وحدت اسلامی

گروه بين‌الملل: برگزاری نشست‌ها و همايش‌هايی با حضور فرهيختگان مذاهب مختلف اسلامی زمينه را برای گفت‌‌وگوی مستقيم بين مذاهب ايجادنموده و تقويت وحدت و همبستگی را برای مسلمانان به ارمغان می‌آورد.

«ابراهيم جعفری»، نخست وزير پيشين عراق، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در حاشيه‌ی دومين جلسه‌ی هم‌انديشی علمای شيعه و سنی با بيان اين مطلب گفت: به واسطه‌ی اين هم‌انديشی‌ها می‌توان خلأهای موجود در جهان اسلام را پر نمود و زمينه را برای رفع اختلافات فراهم‌كرد.
وی افزود: اين گردهمايی فضايی سرشار از برادری و صميميت را بين علمای مذاهب مختلف اسلامی ايجادكرده و می‌تواند گفتمان حاكم بر جهان اسلام را بيش از پيش تقويت‌كند.
جعفری در ادامه به سطح مطلوب نظرات و سخنرانی‌های ارائه‌شده در اين همايش اشاره‌كرد و گفت:‌ تمام مطالب و سخنرانی‌های مطرح‌شده،‌ نشان‌دهنده‌ی آگاهی عميق سخنرانان و همچنين عزم راسخ آنان برای تقويت پيوندهای وحدت اسلامی است.
نخست وزير پيشين عراق با اشاره به حضور نخبگان مطرح جهان اسلام در اين نشست بر لزوم برگزاری چنين نشست‌هايی تأكيدكرد و افزود: مسلمانان همواره نيازمند گسترش چنين نشست‌هايی به‌‌منظور گفتگوی رو در رو با هم‌كيشان خود در فرقه‌های مختلف هستند.
جعفری به راهبردهای دولت عراق در زمينه‌ی ايجاد تفاهم و انسجام بين مذاهب اسلامی در اين كشور اشاره و تأكيد‌كرد: ما درعراق به‌دنبال ايجاد روندی هستيم برای ايجاد همبستگی و وحدت ملی- اسلامی هستيم و با هر گونه عامل تفرقه ميان مذاهب مختلف به شدت مخالفيم.
نخست وزير پيشين عراق در پايان درباره‌ی طرح «جوزف بايدن» در سنای آمريكا مبنی بر تقسيم عراق به صورت فدرالی گفت: ما فقط با فدراليسم همراه با وحدت موافقيم و با هر طرح و پيشنهادی كه منجر به تجزيه‌ی عراق و ايجاد تفرقه ميان مردم تين كشور شود، به‌شدت مخالفيم.
captcha