اختصاص يك غرفه از نمايشگاه بين‌المللی كتاب چين به مجمع جهانی اهل بيت(ع)‌
کد خبر: 1822385
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۵

اختصاص يك غرفه از نمايشگاه بين‌المللی كتاب چين به مجمع جهانی اهل بيت(ع)‌

گروه انديشه و علم: شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب پكن در حالی افتتاح شد كه رايزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ايران و مجمع جهانی اهل بيت (عليهم السلام) با يك غرفه و همچنين مؤسسه نمايشگاه‌های فرهنگی ايران با سه غرفه در بخش انتشارات بين‌المللی آن حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مراسم افتتاح شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب پكن ( BIBF ) روز پنج‌شنبه 12 شهريور با حضور خانم «ليو ين دو» عضو شورای دولتی چين برگزار شد.
رييس امور نمايشگاه‌های چين، رييس اداره مطبوعات و انتشارات چين، وزير فرهنگ كشور اسپانيا (به عنوان مهمان ويژه)، جمعی از سفرا و مسئولين فرهنگی كشورهای خارجی از جمله منصوری، سفير ايران نيز از جمله مقامات حاضر در اين مراسم بودند.
در نمايشگاه بين‌المللی كتاب پكن حدود 1620 ناشر داخلی و خارجی از 56 كشور جهان، در 2146 غرفه آثار خود را در معرض ديد بازديدكنندگان قرار داده‌اند.
همه ساله رايزنی فرهنگی ايران در پكن با عرضه كتب گوناگون در اين نمايشگاه حضور می‌يابد. در شانزدهمين نمايشگاه نيز رايزنی در كنار كتب فارسی و انگليسی خود، بيش از 50 عنوان كتاب ترجمه شده به زبان چينی در زمينه‌های ادبی، اسلامی، تاريخی، فرهنگی و هنری را نيز در معرض ديد بازديد كنندگان قرار داده است.
امسال با تلاش رايزنی فرهنگی ايران در پكن، مؤسسه نمايشگاه‌های فرهنگی ايران نيز با در اختيار گرفتن چهار غرفه در مجموع با 360 عنوان كتاب حضور بسيار خوبی دارد .
در همين راستا سيد غلامرضا تهامی، برگزيده كتاب سال جمهوری اسلامی ايران، محمد حسن فكری، مشاور رييس نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران و نور علی خواجه‌وند، كارشناس فرهنگی مؤسسۀ فوق حضور دارند.
در اين نمايشگاه كتب ارائه شده جنبه فروش ندارد و ناشران تنها به فروش امتياز چاپ يا كپی رايت كتاب‌های خود می‌پردازند. كشور اسپانيا كه در اين نمايشگاه به عنوان ميهمان ويژه حضور يافته، با اعزام ده‌ها نويسنده و منتقد ادبی و حضور ناشران عمدۀ اين كشور با هزاران عنوان كتاب و اعزام وزير فرهنگ اسپانيا، حضور چشمگيری در اين نمايشگاه دارد. همچنين امريكا و كشورهای اروپايی حضور بسيار پررنگی برای عرضه آثار خود به منظور فروش امتياز چاپ و تجارت كپی رايت دارند.
نمايشگاه بين‌المللی كتاب پكن از سال 1986 تا 2002 به طور نامنظم و از سال 2002 تاكنون به صورت منظم هر ساله برگزار شده است. امسال نيز فعاليت اين نمايشگاه از 12 تا 16 شهريور به مدت پنج روز از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر ادامه خواهد داشت.
captcha