اعزام گروه تواشيح «كوثر يزد» به چهار كشور اروپايی
کد خبر: 1830355
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۵

اعزام گروه تواشيح «كوثر يزد» به چهار كشور اروپايی

گروه بين‌الملل: گروه كوثر يزد در ادامه فعاليت‌های خود در اروپا، در ماه مبارك رمضان با دعوت مراكز اسلامی كشورهای اروپای غربی در بلژيك، آلمان، هلند و فرانسه به اجرای برنامه پرداخت.

«مجتبی ملك‌افضلی» مدير امور بين‌الملل گروه همخوانی و مديحه‌سرايی كوثر يزد در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: در مدت 24 روز اقامت در كشورهای فرانسه، بلژيك، آلمان و هلند در شانزده شهر مختلف به اجرای برنامه پرداختيم، معتقدم اجرای اين‌گونه برنامه‌ها می‌تواند در ايجاد و تقويت فضای معنوی و اسلامی در اين كشورها تأثير بسزايی داشته باشد.
وی افزود: در سفر امسال گروه كوثر برنامه‌های خود را به زبان‌های فارسی، عربی، فرانسه، تركی استانبولی و بوسنيايی اجرا كرد كه با استقبال گسترده اقليت‌های مسلمانان روبرو شد.
اين عضو گروه تواشيح كوثر يزد در ادامه تصريح كرد: اقليت مسلمان فرانسه كه اصالت فرانسوی نيز دارند از اجرای برنامه‌های قرآنی و همخوانی اشعار اسلامی به زبان فرانسه استقبال گسترده‌ای نشان دادند چراكه تاكنون تمامی برنامه‌های دينی به زبان عربی ارائه می‌شد و به همين دليل شنيدن پيام دينی به زبان فرانسه لذتی خاص برای مسلمانان اين كشور به ارمغان آورد، به دنبال اجرای اين برنامه‌ها به زبان فرانسه، مؤسسات اسلامی فرانسه با ارسال نامه‌هايی از ابتكار گروه ايرانی تقدير كردند و ادامه اين برنامه‌ها را خواستار شدند.
ملك‌افضلی نقش گروه‌های تواشيح و اجرای برنامه‌های قرآنی در ترويج فرهنگ دينی را يادآور شده و بيان كرد: اگر جمهوری اسلامی ايران به اعزام گروه‌های تواشيح و قاريان قرآن به خارج از كشور توجه كند شاهد ترويج اسلام و نيز گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی ايران در سرتاسر جهان خواهيم بود.
وی با اشاره به استقبال گسترده مسلمانان بوسنيايی در شهرهای «كلن» و «برلين» آلمان خاطر نشان كرد: كشور بوسنی سال‌ها تحت سلطه فرهنگ ليبرال ـ دموكراسی غرب و مسيحيت بود و به همين دليل با استقلال اين كشور مردم مسلمان پس از سال‌ها دوری از اسلام، اكنون علاقه زيادی به مسائل دينی نشان می‌دهند.
وی اضافه كرد: بعد از جنگ بوسنی با صرب‌ها، مسلمانان اين كشور احساس و ارتباط قلبی خاصی نسبت به برادران ايرانی خود دارند و هميشه از كمك‌های بشردوستانه مسلمانان ايرانی در زمان جنگ بوسنی ياد می‌كنند.
ملك‌افضلی در بخش ديگری از سخنان خود اظهار كرد: مسلمانان بوسنيايی مقيم آلمان از حضور ايرانيان در جمع خود بسيار خرسند بودند و در گفت‌وگو با اعضای گروه تواشيح علاقه خود به حضرت امام خمينی(ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی ايران را گوشزد می‌كردند.
«مجتبی ملك‌افضلی» مدير امور بين‌الملل، «محسن گلستانی‌فر» مدير گروه، «سعيد غفاريان» مدير داخلی گروه، «حسن دانش» مدير فنی، «مجيد ميرجليلی» و «محمدرضا خوش‌قلب» اعضای گروه كوثر يزد را تشكيل می‌دهند.
captcha