تجاوزهای رژيم صهيونيست هتك حرمت آثار مقدس است
کد خبر: 1832017
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۱

تجاوزهای رژيم صهيونيست هتك حرمت آثار مقدس است

گروه انديشه و علم: وزارت امور خارجه سوريه ديروز هفتم مهرماه، تجاوزهای رژيم صهيونيست در قدس شريف را هتك حرمت آشكار آثار مقدس عربی و اسلامی اين منطقه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه سوريه به نقل از خبرگزاری رسمی اين كشور (سانا)، وزارت امور خارجه سوريه با صدور بيانيه‌ای اعلام كرد: رژيم صهيونيست با بستن منطقه قديمی قدس شريف و كنترل ورود و خروج شهروندان فلسطينی در اين منطقه، تجاوزی آشكار را عليه مقدسات عربی و اسلامی فلسطين مرتكب می‌شود.
وزارت خارجه سوريه با اشاره به اقدام اخير شهرك نشينان صهيونيست مبنی بر يورش به مسجدالاقصی و كشته و مجروح كردن شهروندان فلسطينی در اين مسجد، اظهار كرد: جامعه بين‌الملل چنين تجاوزهايی را رد و برای برقراری صلح عادلانه و پايدار در منطقه خاورميانه تلاش می‌كند و قدس شريف در اين ميان از عناصر اساسی روند صلح است.
در اين بيانيه تأكيد شد: تنها عرب‌ها و مسلمانان در برابر اقدامات رژيم صهيونيست مسئول نيستند؛ بلكه جامعه بين‌الملل بايد در راستای جلوگيری از تجاوز‌های آشكار به مقدسات و حقوق ديگران حركت كند.
گفتنی است نيروهای اشغالگر رژيم صهيونيست صبح روز يكشنبه پنجم مهرماه با حمله به صحن‌های مسجدالاقصی تعدادی از نمازگزاران فلسطينی را زخمی و شماری از آنان را نيز بازداشت كردند..
اشغالگران ضمن بستن درهای مسجدالاقصی از طريق باب المغاربه، به صحن‌های اين مسجد حمله كرده و به سركوب و متفرق كردن نمازگزارانی اقدام كردند كه قصد برگزاری نماز صبح را داشتند و برای جلوگيری از حمله گروه‌های تندروی يهودی به اين مسجد تلاش می‌كردند.
captcha