احكام فقهی و شرعی در افغانستان بازنگری می‌شوند
کد خبر: 1865320
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۶

احكام فقهی و شرعی در افغانستان بازنگری می‌شوند

گروه سياسی و اجتماعی: رئيس كميسيون مستقل تحكيم صلح و رئيس مجلس سنای افغانستان از بازنگری در قوانين فقهی و شرعی اين كشور با همكاری علما و مراجع دينی ‌به‌منظور تطبيق آن‌ با مسائل مستحدثه و به‌روز شدن احكام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه جمهوری اسلامی افغانستان، صبغت الله مجددی؛ رئيس كميسيون مستقل تحكيم صلح و مجلس سنای افغانستان، در جلسه‌ای در مقر اين كميسيون در كابل، از علمای كشور خواست تا در بازنگری و تدوين مجدد اين قوانين با اين كميسيون همكاری كنند.
در اين جلسه كه با حضور اعضای جديد شورای علمای افغانستان برگزار شد، بازنگری در احكام با توجه به مسايل مستحدثه اجتماعی و جاری در كشور مهم ارزيابی شد و تعدادی از علما از سوی رئيس كميسيون موظف شدند تا درباره بعضی از قوانين مشخص، مطالعه و نتايج را در جلسات بعدی به كميسيون ارايه كنند.
مولوی ارسلان رحمانی؛ رئيس كميسيون دينی و فرهنگی، مولوی قيام‌الدين كشاف؛ رئيس كميسيون عدلی و قضايی، مولوی سيد محمود پيرانی، مولوی فضل محمد معنوی و تعدادی ديگر از اعضای شورای علما تا جلسه بعدی كه احتمالاً اواخر اين هفته برگزار خواهد شد، فرصت مطالعه و تحقيق بر بعضی از قوانين فقهی را يافتند.
گفتنی است در جريان اين تحقيقات و ارزيابی‌ها، اتحاديه ملی روزنامه‌نگاران و بعضی ديگر از مراكز خبری و رسانه‌ای همكاری محدودی خواهند داشت.
captcha