استقبال چشم‌گير از نمايش فيلم «مريم مقدس» در آلبانی
کد خبر: 1866138
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۵

استقبال چشم‌گير از نمايش فيلم «مريم مقدس» در آلبانی

گروه فرهنگ و هنر: فيلم سينمايی «مريم مقدس» ساخته جمهوری اسلامی ايران كه به‌مناسبت سالروز ميلاد حضرت مسيح(ع)، از شبكه تلويزيونی «شياك» كشور آلبانی پخش شد، مورد استقبال چشم‌گير شهروندان مسلمان و مسيحی اين كشور واقع شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه بالكان، اين فيلم كه زيرنويس آلبانيايی داشت و زمان پخش آن نيز 120 دقيقه بود، هم‌زمان با برگزاری مراسم‌های دينی توسط مسيحيان ارتدكس آلبانی پخش شد و طبق اذعان مسئولين شبكه شياك تی وی از استقبال بسيار خوبی برخوردار بوده است.
سال گذشته نيز به مناسبت عيد پاك مسيحيان، سريال ايرانی مريم مقدس به كارگردانی «شهريار بحرانی» كه در دوازده قسمت و به همت مؤسسه قرآن كريم آلبانی به زبان شيپ ترجمه و زير‌نويس شده بود؛ از سه شبكه تلويزيونی كشور آلبانی پخش و مورد استقبال بينندگان قرار گرفت.
بر اساس اين گزارش، هم‌زمان با سالروز ميلاد حضرت مسيح (ع)، رئيس جمهور، نخست وزير و ديگر مقامات عالی رتبه آلبانی با صدور پيام‌هايی ضمن تبريك بر مودت و تسامح بين پبروان اديان توحيدی در آلبانی تأكيد كردند.
رئيس جمهور آلبانی با حضور در كليسای ارتدكس و ديدار با پآترياك آناستاييس اين مناسبت مهم را به همه پيروان كليسای ارتدكس تبريك گفت.
همچنين سفير جمهوری اسلامی ايران با حضور در مقر پاترياك كليسای ارتدكس، ميلاد حضرت مسيح را به وی تبريك گفته و بهترين آرزوهای صلح و دوستی را بين همه ملت‌های دنيا به‌وی‍ژه پيروان اديان توحيدی ابراز و نسبت به گسترش تعاملات دو ملت ايران و آلبانی ابراز اميدواری كرد.
پاترياك آناستاييس نيز بر اهميت صلح و دوستی بين همه ملت‌های دنيا تاكيد و اعلام كرد كه صلح و مودت واقعی بيش از پيش توسط مردان خدا و موحدان در دنيا ايجاد خواهد شد.
ريحانه اقبالی، دانشجوی ايرانی نيز با حضور در برنامه راديو ناسيونال به تشريح جايگاه حضرت عيسی (ع)پرداخته و گفت: حضرت عيسی(ع) از نظر اسلام يكی از بزرگ‌ترين پيامبران است و جزء 5 پيامبر برتر كه دارای كتاب و شريعت هستند، به‌شمار می‌رود، ايشان از مادری مقدس به نام مريم به دنيا آمد. ما مسلمانان حضرت مريم را جزء 5 زن برتر عالم از ازل تا ابد مورد احترام قرار می‌دهيم و اين به‌دليل توجه خداوند عزوجل از همان دوران كودكی حضرت مريم(س) به ايشان بوده است.
وی افزود: دين اسلام اين گونه است زنان برتر را تنها از ميان مسلمانان انتخاب نمی‌كند، بلكه علاوه بر حضرت فاطمه(س) دختر پيغمبر اسلام و حضرت خديجه همسر ايشان، حضرت مريم؛ مادر حضرت عيسی، آسيه؛ همسر فرعون پادشاه زمان حضرت موسی و ساره؛ همسر ابراهيم نبی را 5 زن برتر دنيا ناميده است.
اين دانشجوی ايرانی در ادامه افزود: ما مسلمانان اعتقاد داريم كه تمام پيامبران با هدف دعوت به يكتاپرستی، انتقال پيام خداوند به انسان‌ها، هدايت ما و تكميل‌كردن كار پيامبر قبل از خود مبعوث شده‌اند، حضرت عيسی نيز با ظهور خود دين فراموش شده حضرت موسی را زنده كرد و راه وی را ادامه داد.
ريحانه اقبالی همچنين گفت: حضرت عيسی(ع) برای اثبات پيامبری خود معجزات بسياری داشته، كه می‌توان به موارد سخن گفتن در نوزادی، درمان بيماری‌های لاعلاج و زنده‌كردن مردگان كه در آيه‌ای از سوره آل عمران ذكر شده، اشاره نمود.
وی تصريح كرد: مسئله اهميت سيره حضرت عيسی(ع) و مادرشان حضرت مريم‌(س) در كشور من بسيار مورد توجه مردم قرار دارد؛ به‌طوری كه حتی هنرمندان ايرانی فيلمی به نام «مريم مقدس» كه شرح زندگانی حضرت مريم و تولد حضرت عيسی مسيح است را به تصوير كشيده‌اند. اين فيلم به زبان شيپ، زيرنويس و همچنين برای اولين بار در تلويزيون شياك آلبانی پخش شد.
اين دانشجوی ايرانی در پايان يادآورشد: نكته مهم ديگر در زندگی پيامبران الهی، بشارت آنان برای آمدن پيامبر پس از خود است و حضرت عيسی نيز بشارت به آمدن پيامبر بعد از خود داده و با نام احمد از وی نام برده است و نشانه‌هايی كه حضرت عيسی(ع) ذكر كرده با آمدن حضرت محمد (ص) توسط دانشمندان مسيح تأييد شده است.
captcha