نقش كلام وحی در انسان‌سازی و خدا دوستی در همايش تركيه بررسی شد
کد خبر: 1910683
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵

نقش كلام وحی در انسان‌سازی و خدا دوستی در همايش تركيه بررسی شد

گروه سياسی و اجتماعی: تعداد زيادی از انديشمندان، اساتيد دانشگاهی، علما و خطيبان مساجد تركيه با برگزاری همايش «قرآن و انسان» در شهر كوتاهيا اين كشور به بررسی نقش كلام وحی در انسان‌سازی و خدا دوستی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه تركيه به نقل از beyazgazete، اين همايش به همت شورای مفتيان استان «كوتاهيا»(Kütahya) ديروز سه‌شنبه 31 فروردين‌ در مركز فرهنگی شهر كوتاهيا برگزار شد.
«فكرت كارامان»(Fikret Karaman) مشاور وزير امور دينی تركيه در اين همايش طی سخنانی با اشاره به نقش پيامبر اسلام(ص) در اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار كرد: رفتار و كردار حضرت محمد(ص) به گونه‌ای بود كه حتی مخالفان را نيز به تفكر در آيات قرآن كريم وامی‌داشت و پيامبر اسلام(ص) با همين روش توانست توجه غيرمسلمانان و دشمنان را به سوی كلام الهی جلب كند.
وی همچنين افزود: پيامبر اكرم(ص) هميشه با تأكيد بر اينكه به عنوان راهنما برای انسان‌ها مبعوث شده‌اند، سعی می‌كردند كلام الهی را در اولويت قرار دهند و رفتاری متناسب با دستورات الهی داشته باشند تا مردم، ايشان را به عنوان الگو و سرمشق در زندگی روزمره خويش قرار دهند.
همچنين «مصطفی اسكولوپلو»(Mustafa Üskülüplü) مفتی شهر كوتاهيا نيز در بخش ديگری از اين همايش به اهميت دين اسلام در عصر حاضر اشاره و تصريح كرد: اسلام دينی است كه هركس به آن نياز دارد، مشكلات بشر قرن 21 ناشی از عدم شناخت قرآن، اسلام و پيامبر اكرم(ص) است و اگر جامعه بشری اين خلأ را پر كند به طور يقين به سعادت نائل خواهد شد.
سخنرانی تعدادی از علما و نيز محفل انس با قرآن از ديگر برنامه‌هايی بود كه طی اين همايش يك‌روزه برگزار شد.
captcha