مالزی؛ ميزبان همايش «راهبردهای پژوهش علمی در دانشگاه‌های جهان اسلام»
کد خبر: 1949048
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۰

مالزی؛ ميزبان همايش «راهبردهای پژوهش علمی در دانشگاه‌های جهان اسلام»

گروه بين‌الملل: همايش بين‌المللی «راهبردهای پژوهش‌ علمی در دانشگاه‌های جهان اسلام: واقعيت‌ها و چشم‌اندازها» 15 تير به همت اتحاديه دانشگاه‌های جهان اسلام وابسته به آيسسكو در كوالالمپور؛ پايتخت مالزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه جنوب شرق آسيا به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی bernama، اين همايش سه روزه با همكاری دانشگاه جهانی اسلامی مالزی در مركز جهانی وحدت امت اسلام وابسته به اين دانشگاه برگزار خواهد شد و گروهی از كارشناسان، علما و انديشمندان 80 مركز پژوهشی و دانشگاه‌های عضو اتحاديه دانشگاه‌های جهان اسلام در آن حضور خواهند يافت.
روش‌های آكادميك در دانشگاه‌ها، نيازهای جوامع اسلامی در زمينه پژوهش علمی، سرمايه‌گذاری در پژوهش علمی و ايجاد ارتباط ميان پژوهش علمی با بخش‌های توليدی و صنعتی از موضوعات مورد بررسی در مقاله‌ها و پژوهش‌های همايش علمی اسلامی كوالالامپور خواهد بود.
براساس اين گزارش، «مصطفی احمد علی» رئيس دبيرخانه اتحاديه دانشگاه‌های جهان اسلام به نمايندگی از اين اتحاديه در همايش حضور خواهد داشت و شركت‌كنندگان در آن وضعيت پژوهش‌ها و اسناد مرجع، پيشنهاداتی به منظور تصويب برنامه‌های ويژه توسعه پژوهش علمی در دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی و پژوهشی جهان اسلام ارائه خواهند داد.
فضای آكادميك و ابزارهای پژوهش علمی، ابعاد اخلاقی پژوهش علمی، نشر و مستند كردن پژوهش‌ها، هماهنگی پژوهش‌های علمی و همكاری ميان مراكز جهانی پژوهشی از ديگر محورهای مورد بررسی در اين همايش عنوان شده است.
captcha