برگزيدگان مسابقه فرهنگی «انتظار» در لبنان تجليل شدند
کد خبر: 1968905
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۳

برگزيدگان مسابقه فرهنگی «انتظار» در لبنان تجليل شدند

گروه فرهنگ و هنر: برگزيدگان مسابقه فرهنگی «انتظار» طی مراسمی با حضور «حجت‌الاسلام و المسلمين شيخ نعيم قاسم» قائم مقام دبيركل حزب الله لبنان و «سيد محمدحسين رئيس‌زاده» رايزن فرهنگی ايران در اين كشور در سالن «رسالات» شهر بيروت تجليل شدند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شيخ نعيم قاسم؛ قائم مقام دبيركل حزب الله لبنان طی سخنانی در اين مراسم ضمن قدردانی از برگزاركنندگان مسابقه فرهنگی«انتظار» گفت: مهدويت كه عقيده‌ای مشترك ميان اديان است متاسفانه دستخوش افكار ناصحيح شده است و اين‌گونه مسابقات می‌تواند در زدودن افكار ناصواب و روشنگری افكار و انديشه‌ها مؤثر باشد.
قائم مقام دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به ايجاد روح اميد و تحرك در جوامع اسلامی توسط فرهنگ انتظار گفت: براساس روايات اسلامی از پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) انتظار فرج و ظهور مهدی موعود(عج) در آخر‌الزمان بهترين عبادت، عمل و جهاد تلقی می‌شود و اين بيانگر آن است كه انتظار فرج به معنای شانه خالی كردن از مسئوليت و عدم قيام به اصلاح جامعه نيست بلكه انتظار يعنی زمينه‌سازی و آماده‌سازی جامعه بشری برای ظهور حضرت حجت(عج) تا دين الهی و عدالت اجتماعی را در سطح جهان تحكيم بخشد.
شيخ نعيم قاسم با اشاره به روايات اسلامی در زمينه ظهور مهدی موعود(عج) افزود: مهم‌ترين وظيفه و مسئوليتی كه امام زمان(عج) در عصر ظهور دنبال می‌‌كند اقامه دين در جامعه است و براساس آيات قرآن مجيد اقامه دين يك وظيفه همگانی است و هركس به اندازه توانش برای اقامه دين در جامعه بايد تلاش كند؛ و بر اساس همين انديشه، حزب الله لبنان برای مبارزه با استكبار جهانی و رژيم اشغالگر قدس با تعداد اندك و امكانات محدود قيام كرد و در سايه عنايات الهی و الطاف حضرت بقيه‌الله الاعظم(عج) پيروزی‌های شگفت‌آوری را به دست آورد.
شيخ نعيم قاسم با اشاره به فتنه آمريكا و اسرائيل در تفرقه ميان مقاومت و ارتش لبنان گفت: هجوم اخير اسرائيل به لبنان و مقاومت قابل تحسين ارتش در مقابل اين تجاوز نشان داد كه معادله سه بعدی مردم، مقاومت و ارتش از همگامی و وحدت بسياری برخوردار است و اين موجب هراس و وحشت اسرائيل شد. وی با اشاره به نظرخواهی اخير آمريكا از مردم شش كشور عربی گفت: براساس نتايج به دست آمده از اين نظرسنجی، 88% مردم، اسرائيل را دشمن اول جهان عرب و بيش از 70% مردم، آمريكا را دشمن مردم جهان عرب می‌دانند و اين بيانگر آن است كه توده مردم با مقاومت عليه رژيم اشغالگر قدس همراه هستند.
سپس جوايز توسط قائم مقام دبيركل حزب الله لبنان، رايزن فرهنگی ايران و مسئول مجله بقيه‌الله به برگزيدگان در مسابقه «انتظار» اهدا شد.
مسابقه فرهنگی «انتظار» در راستای گسترش فرهنگ مهدويت با مشاركت و همكاری مجله بقيه‌الله، گروه پيشاهنگان المهدی وابسته به حزب الله لبنان، رايزنی فرهنگی ايران در اين كشور، جمعيت المعارف الاسلاميه و شبكه تلويزيونی المنار برگزار شد.
captcha