سمينار «اسلام در اينترنت» در اسپانيا برگزار می‌شود
کد خبر: 1977515
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۹

سمينار «اسلام در اينترنت» در اسپانيا برگزار می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: سمينار «اسلام در اينترنت» از سوی دانشگاه بين‌المللی «منندز پلايو» شهر «سانتاندر» اسپانيا، از 15 الی 19 شهريور 1389 در اين دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از مهمترين برنامه‌های اين سمينار می‌توان به اسلام در اينترنت، مشاوره آن‌لاين و بحث در مورد قانونی بودن بعضی از شيوه‌های اسلامی، مفتی و‌ فتوا در اينترنت، فمينيسم و اسلام، قانون شرع در Webislam(سايت مهم مسلمانان اسپانيا) ، اسلام در ويكيپديا (دانشنامه آزاد اينترنتی)، مذهب، مهاجرت و اينترنت، چت ايرانی، سخنرانی (Maria Jesus Merinero ) استاد تاريخ دانشگاه اكسترمادورا، اسلام تركی در اينترنت، اينترنت و اسلام در اسپانيا و فقه و ازدواج‌های اينترنتی اشاره كرد.
اين سمينار قرار بود در تابستان 2009 برگزار شود كه با تاخير يكساله به سال جاری موكول شد.
رشد اسلام و نقش مهم آن در جهان معاصر به‌ويژه از طريق شبكه جهانی اينترنت موجب شده است تا بسياری از مفاهيم ناشناخته اسلامی به‌دليل كاربرد گسترده در اتاق‌های گفت‌وگو، اخبار و تحليل‌های عمومی اينترنت به اصطلاحات رايج و پر كاربرد بين‌المللی تبديل شوند.
اين انديشه‌ها و مفاهيم، مرزها را در نورديده‌اند و جنبش‌های فكری و مذهبی نوينی را شكل داده‌اند. بديهی است بسياری از صفحات بی‌پايان «وب» كه درباره اسلام است نقش و سهم بی‌بديلی در اين حضور جهانی داشته و دارند.
حضور اسلام در شبكه جهانی اينترنت از يكسو سبب می‌شود مسلمانان آگاه از اين امكان برای آموزش و تبادل انديشه و ترويج مفاهيم اسلامی سود جويند و از سوی ديگر غير مسلمانانی كه مايل به كسب اطلاعات درباره اين دين هستند با حجم انبوه و گسترده‌ای از اطلاعات متنوع و نامتجانس در صفحات وب كه توسط مسلمانان يا درباره آنان نگاشته شده روبه‌رو شوند و همين امر موجب شده اين دسته از كاربران نتوانند اطلاعات درست علمی را از انديشه‌های نادرست تشخيص دهند.
captcha