آماده‌سازی «منشور حلال» توسط شورای مسلمانان فرانسه
کد خبر: 2011175
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۹

آماده‌سازی «منشور حلال» توسط شورای مسلمانان فرانسه

گروه بين‌الملل: «محمد موسوی»، رئيس شورای مسلمانان فرانسه(CFCM) از آماده‌سازی «منشور حلال» تا پايان سال جاری ميلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری رسمی فرانسه(AFP)، محمد موسوی با بيان اين مطلب گفت: شورای مسلمانان فرانسه قصد دارد در اين منشور، قوانين مربوط به توليد مواد غذايی و ديگر محصولات حلال را به طور كامل تشريح كند.
وی افزود: پس از آماده‌سازی منشور حلال، شركت‌های توليدكننده فرآورده‌های حلال و نيز شركت‌های مسئول ارائه استاندارد برای محصولات حلال، ملزم به رعايت اين قوانين خواهند بود.
در حال حاضر، مساجد پاريس، ليون، اوری و حدود 15 شركت اسلامی، وظيفه نظارت بر محصولات حلال را بر عهده دارند، اما هيچ قانون مشخصی برای اين كار وجود ندارد؛ برخی شركت‌ها با استانداردهای اين سه مسجد، فعاليت می‌كنند و برخی ديگر نيز به صورت مستقل و بدون نظارت به كار مشغول هستند.
«فوآد علوی»، رئيس اتحاديه سازمان‌های اسلامی فرانسه و نايب‌رئيس شورای مسلمانان اين كشور درباره دلايل آماده‌سازی منشور حلال اظهار كرد: استفاده از الكل و يا گوشت حيواناتی كه در اسلام حرام اعلام شده‌ان،د در محصولات حلال ممكن نيست؛ ولی به تازگی ابهاماتی در ميان شهروندان در رابطه با فعاليت شركت‌های توليد‌كننده حلال پيش آمده است كه اين ابهامات با انتشار منشور حلال و ارائه قوانين و مقررات اسلامی لازم، برطرف خواهد شد.
گفتنی است بازار محصولات حلال، سرمايه‌ای بالغ بر پنج ميليارد يورو را در فرانسه به خود اختصاص داده است؛ اين مقدار در طی پنج سال گذشته دو برابر شده است.
captcha