كتاب «روسيه و دنيای اسلام» به زبان روسی منتشر شد
کد خبر: 2049790
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲

كتاب «روسيه و دنيای اسلام» به زبان روسی منتشر شد

گروه فرهنگ و هنر: كتاب «روسيه و دنيای اسلام؛ بازنگری تاريخی و گرايشات امروزی» نوشته «و.يا. بلاكرنيتسكی» و «ای.و. زايتسف و ن.يو. اولچنكو»، به زبان روسی در مسكو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، كتاب روسيه و دنيای اسلام توسط انتشارات دانشكده شرق‌شناسی و انتشارت «كرافت» در سال 2010 به چاپ رسيده است.
بخش اصلی مطالب اين مجموعه شامل سخنرانی‌های است كه در كنفرانس بين‌المللی علمی در ماه نوامبر سال 2006 در دانشكده شرق‌شناسی آكادمی علوم روسيه برگزار شد.
در اين كتاب مجموعه مطالب مربوط به تاريخ روابط روسيه و تركيه در ابعاد وسيع تحليل و بررسی شده و در بخش جداگانه‌ای نيز به موضوع اسلام در تاريخ امپراطوری روسيه و عثمانی پرداخته شده است.
همچنينی در كتاب مذكور، علاوه بر اشاره به روابط دوجانبه روسيه و تركيه، ارتباط متقابل روسيه با ايران، پاكستان و افغانستان از جايگاه بسيار مهمی برخوردار است.
در اين كتاب مسائل جهان‌شمولی، دموكراسی و تحمل‌پذيری دينی در خاور نزديك و ميانه به انضمام كشورهای عربی به‌طور جداگانه مورد بررسی قرار می‌گيرد و در كنار مقالات ياد شده، ابعاد روابط دوجانبه روسيه معاصر و دول آسيای مركزی مورد بررسی قرار گرفته و موقعيت پيچيده در حوزه تأثيرات آن بر مناطق مسلمان‌نشين روسيه مورد تحقيق قرار گرفته است.
كتاب روسيه و دنيای اسلام از چهار فصل با عناوين؛ «روسيه و منطقه مسلمانان»، «اسلام و جريانات سياسی امروز»، «ابعاد سياسی و فرهنگی و تاريخی در روابط دوجانبه روسيه و دنيای اسلام»، «اسلام در تاريخ روسيه و تركيه» در 479 صفحه منتشر شده است.
captcha