برپايی تجمع‌ اعتراض‌آميز عليه اسلام‌هراسی در فرانسه
کد خبر: 2100384
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷

برپايی تجمع‌ اعتراض‌آميز عليه اسلام‌هراسی در فرانسه

گروه بين‌الملل: مسلمانان فرانسه ديروز، 16 فروردين، در اعتراض به گسترش اسلام‌هراسی در مقابل ساختمان حزب راست ميانه‌ روی فرانسه (UMP)، تجمع كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «Saphirnews»، اين تجمع به همت انجمن «شهروندان مخالف اسلام‌هراسی»(CECI) صورت گرفت.
اين انجمن در بيانيه‌ای اعلام كرد: خشونت‌های نژادی و اسلام‌هراسی در فرانسه به ويژه شهر ليون و نيز در اروپا در حال افزايش است؛ ديگر زمان برپايی نشست و گفت‌وگو درباره گسترش اسلام‌هراسی، آن هم در سطح وسيع گذشته است؛ سال‌ها است كه شاهد اين مسئله هستيم كه اسلام‌هراسی چه در زندگی روزمره شهروندان و چه در رأس دولت به يك مسئله پيش‌پا افتاده تبديل شده است.
در اين بيانيه همچنين آمده است: از نخستين جنجال بر سر موضوع حجاب در سال 1989 تا مسئله «گفت‌وگوی اسلام و لائيسيته» و نيز تأكيد بر مسئله هويت ملی، محصولات حلال و يا برپايی نماز در خيابان‌ها، مسلمانان فرانسه همواره قربانی دائم در رسانه‌ها، در صحنه سياسی، در قلم برخی روشنفكران(!) و نيز در مجلس اين كشور هستند.
اين انجمن همچنين اعلام كرد: هدف از اين مباحثات و گفت‌وگوهای پياپی، نشان دادن ارتباط ميان اسلام و عدم امنيت، مهاجرت، افراط‌گرايی و تروريسم است؛ در حالی كه بيكاری، نابرابری، فساد و نظام ارباب و رعيتی؛ اينها مشكلات اصلی فرانسه هستند.
اين تجمع ساعت 15 تا 20 به وقت محلی مقابل ساختمان حزب راست فرانسه (UMP) برگزار شد.
يادآوری می‌شود مشابه چنين تجمعی 13 فروردين در پاريس برگزار شد و صدها شهروند مسلمان پاريسی در اعتراض به گسترش اسلام‌هراسی و نيز اجرای طرح «گفت‌وگوی اسلام و لائيسيته» از سوی حزب راست اين كشور در مقابل مسجد جامع اين شهر تجمع كردند؛ معترضان همچنين دست‌نوشته‌هايی همراه داشتند كه روی آن نوشته شده بود: «اگر دينم انتخاب من و حق من است پس همزيستی تنها راه است».
captcha