استقبال از آيت‌الله العظمی نوری همدانی در فرودگاه مسكو
کد خبر: 2226071
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵

استقبال از آيت‌الله العظمی نوری همدانی در فرودگاه مسكو

گروه سياسی و اجتماعی: آيت‌الله العظمی نوری همدانی از مراجع تقليد جهان تشيع برای ديدار با شيعيان و اسلام‌شناسان روسيه، يكشنبه، 29 آبان‌ماه، وارد مسكو شد و در فرودگاه اين شهر مورد استقبال سفير، رايزن فرهنگی كشورمان، معاون شورای مفتيان روسيه و جمعی از رهبران شيعی مقيم مسكو قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين مرجع عاليقدر جهان تشيع در ابتدای ورود به فرودگاه «شرميتووای» مسكو با استقبال «حضرت روشن»، معاون شورای مفتيان روسيه، «سيدرضا سجادی»، سفير كشورمان در اين كشور، «ابوذر ابراهيمی»، رايزن فرهنگی ايران در مسكو و جمعی از نمايندگان نهادهای ايرانی مستقر در روسيه مواجه شد.
در بدو ورود به فرودگاه مسكو، سجادی، سفير و ابراهيمی، رايزن فرهنگی كشورمان طی يك نشست كوتاه، ورود حضرت آيت‌الله نوری همدانی به مسكو را گامی مهم در روابط مسلمانان و شيعيان روسيه با ايران دانستند.
روشن حضرت عبيسف، معاون شورای مفتيان روسيه، ضمن ابلاغ خيرمقدم «عين الدين راويل»، مفتی روسيه، گزارشی از وضعيت مسلمانان اين كشور ارائه كرد.
وی گفت: اكنون بعد از فروپاشی شوروی ما در روسيه از آزادی دينی برخوردار هستيم و مسلمان در سراسر روسيه از جمله تاتارستان و قفقاز و ديگر مناطق مسجد دارند و شمار مسلمان مقيم مسكو در حدود دو و نيم ميليون نفر است.
معاون شورای مفتيان روسيه افزود: ما با رايزنی فرهنگی و سفارت ايران روابط دوستانه بسيار خوبی داريم و تا كنون نمايشگاه‌های مشترك قرآنی و سمينارهای بين‌المللی متعددی برگزار كرده‌ايم كه آخرين آنها همايش مشترك حج بود كه در تاتارستان برگزار شد.
وی تصريح كرد: ما بسياری از امامان جماعت خود را برای دوره‌های آموزشی به ايران اعزام كرده‌ايم.
آيت‌الله نوری همدانی در اين سفر با شيعيان مسكو در مسجد «آترادنايا»، ديدار می‌كند و از نزديك در جريان مسائل و مشكلات آنان قرار خواهد گرفت. از ديگر برنامه‌های سفر حضرت آيت‌الله العظمی نوری همدانی به مسكو، ديدار با طلاب اسلامی در اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ايران در اين كشور، محققان و اسلام‌شناسان، مقامات مذهبی روسيه و ايرانيان مقيم اين كشور اعلام شده است. سفر آيت‌الله نوری همدانی به مسكو به منظور توسعه و تعميق مناسبات دينی با كشورهای مسلمان توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه‌ريزی شده است.
ايشان پيش از اين در همين چارچوب به كشورهای تانزانيا و كنيا نيز سفر كرده‌اند.
captcha