تمبر مسجد بزرگ پاريس منتشر می‌شود
کد خبر: 2251039
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱

تمبر مسجد بزرگ پاريس منتشر می‌شود

گروه بين‌الملل: اداره پست فرانسه از تصميم خود برای انتشار تمبر يادبود مسجد بزرگ پاريس در نودمين سال احداث اين مكان عبادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «سفيرنيوز»، اداره پست فرانسه اعلام كرد كه به‌مناسبت نودمين سال ساخت مسجد بزرگ پاريس، تمبری را به قيمت 60 سانتيم منتشر می‌كند.
در بيانيه اداره پست فرانسه آمده است: مسجد بزرگ پاريس علاوه بر اين‌كه مكان عبادی اسلامی معروفی به‌شمار می‌رود، مكانی توريستی و يادبودی از سربازان مسلمان كشته‌شده برای فرانسه در جريان جنگ جهانی اول است و نماد دوستی اسلام و فرانسه نيز محسوب می‌شود.
در ادامه اين بيانيه می‌خوانيم: اداره پست فرانسه برای يادبود نودمين سال ساخت مسجد بزرگ پاريس، تمبری با تصوير اين مكان عبادی را به قيمت كمتر از يك يورو منتشر و در اختيار دفاتر پستی سراسر كشور قرار خواهد داد.
به گفته مقامات فرانسوی، اين تمبر، 22 بهمن‌ماه سال جاری در مسجد بزرگ پاريس رونمايی می‌شود و از 24 بهمن‌ماه نيز در تمامی دفاتر پستی به فروش خواهد رسيد.
مسجد بزرگ پاريس بزرگ‌ترين مسجد فرانسه و سومين مسجد بزرگ اروپا محسوب می‌‌شود كه ارتفاع مناره آن به 33 متر می‌رسد. اين مسجد پس از جنگ جهانی اول در سال 1922 به نشانه قدردانی از مسلمانانی كه در جنگ برای فرانسه شركت كرده و 100 هزار نفر آنان در جنگ عليه آلمان جان خود را از دست دادند، ساخته شد.
captcha