برگزاری نمايشگاه صنايع دستی ايران در بلاروس
کد خبر: 2375206
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱

برگزاری نمايشگاه صنايع دستی ايران در بلاروس

گروه فرهنگ و هنر: نمايشگاه فرهنگی تابلو فرش و صنايع دستی ايران اسلامی در محل موزه ملی و هنر شعبه مجتمع تفريحی و ورزشی رائوبيچی حومه شهر مينسك در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم افتتاحيه 23 تیرماه، با حضور معاون اول رئيس موزه ملی و هنر مينسك و جمعی از شخصيت‌های فرهنگی و هنری، خبرنگاران رسانه‌های ديداری و شنيداری محلی و رايزنی فرهنگی سفارت برگزار شد.
در ابتدای مراسم معاون اول رئيس موزه ملی و هنر مينسك در سخنانی ضمن اشاره به عظمت و شكوه تمدن ايرانی از برگزاری چنين نمايشگاهی به‌عنوان فرصتی برای مردم و علاقمندان بلاروسی ياد كرده و به خاطر ايجاد اين فرصت از رايزنی فرهنگی سفارت ايران در جمهوری بلاروس تشكر نمود.
حميد صفری، رايزن فرهنگی كشورمان نيز در سخنانی با ترسيم خط مشی اصلی رايزنی جديد‌التاسيس مبنی بر شناساندن دو ملت به يكديگر، بر برداشتن گام در مسير صلح و دوستی از طريق برگزاری چنين نمايشگاه‌ها و فعاليت‌های فرهنگی تاكيد کرد.
همچنين تاريخچه كوتاهی از پيدايش فرش و نقش ايرانيان در ايجاد و توسعه اين هنر در جهان بيان و توضيحاتی درباره آثار ارائه شده در نمايشگاه برای حضار و روزنامه‌نگاران توضيح داده شد.
در اين نمايشگاه كه بمدت 20 روز برقرار خواهد بود، آثار صنايع دستی مينا و خاتم، تابلو فرش‌های دستباف ايرانی، تابلوهای مس و تابلوهای معرق، به نمايش در آمده است.
captcha