هشدار بنياد الاقصی به رژيم غاصب برای بستن درهای مسجدالاقصی
کد خبر: 2387644
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶

هشدار بنياد الاقصی به رژيم غاصب برای بستن درهای مسجدالاقصی

گروه بين‌الملل: بنياد وقف و ميراث الاقصی (AFEH) به حزب راست‌گرای «ليكود» اسراييل و «زئيو الكين»، رئيس اين حزب برای صدور بيانيه‌هايی مبنی بر جلوگيری از دسترسی مسلمانان به مسجدالاقصی در اعياد يهوديان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «Palestine Info»، بنياد اقصی اعلام كرد كه نيروهای اشغالگر صهيونيستی قصد دارند اين طرح را در اواخر شهريورماه سال جاری به مناسبت جشن سال نو يهودی اجرا كنند.
اين بنياد از كشورهای عربی و اسلامی خواست برای جلوگيری از تبديل شدن سرنوشت مسجدالاقصی به مسجد ابراهيمی، اين بار كاری كنند.
بنياد الاقصی همچنين از فلسطينيان قدس و كرانه باختری خواست تا با حضور گسترده‌تر در مسجدالاقصی مانع از اجرای اين طرح شوند.
در همين راستا جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نيز به نيروهای اشغالگر اسراييلی هشدار داد كه در صورت بدتر شدن وضعيت مسجدالاقصی عواقب بدی در انتظار آنان خواهد بود.
حماس در بيانيه‌ای با اعلام اين مطلب گفت: هر تلاشی از سوی اسراييل برای تغيير وضعيت موجود در مسجدالاقصی، مانند آنچه كه پيشتر در مسجد ابراهيمی اتفاق افتاد، تبعات فاجعه‌آميزی خواهد داشت.
در اين بيانيه عنوان شد: حتی تصور چنين اقدامی نيز نقض آشكار قداست مسجدالاقصی و اماكن مقدس اسلامی و تلاشی مذبوحانه برای يهودی كردن آن است.
حماس همچنين از گروه‌های فلسطينی، مردم فلسطين و همه انسان‌هايی كه وجدان بيدار دارند خواست تا برای باطل كردن اين نقشه از هر طريقی كه می‌توانند وارد عمل شوند.
جنبش حماس همچنين از سازمان همكاری اسلامی و اتحاديه عرب خواست با اعمال فشار بيشتر بر اين رژيم غاصب، مانع از اجرای اين طرح شوند.
captcha