همايش «همبستگی اسلامی ـ مسيحی در فلسطين» برگزار شد
کد خبر: 2401178
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹

همايش «همبستگی اسلامی ـ مسيحی در فلسطين» برگزار شد

گروه بين الملل: همايش ملی «همبستگی اسلامی ـ مسيحی در فلسطين» دوشنبه، ششم شهريورماه، به همت هيئت «الوفاق» فلسطين در «غزه» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از شبكه اخبار فلسطين(شفا)، اين همايش با حضور رهبران دينی برجسته مسلمانان و مسيحيان، شخصيت های سياسی و اجتماعی، قضات، نمايندگان احزاب سياسی، نويسندگان، روزنامه نگاران، انديشمندان و آزادگان فلسطينی در هتل «كومودور» غزه برگزار شد.
«ديدگاه اسلامی درباره وفاق اسلامی ـ مسيحی در فلسطين» نخستين محور مورد بررسی در همايش بود كه توسط سالم سلامة، رئيس انجمن علمای فلسطين و نماينده جنبش حماس تبيين شد.
سالم سلامه اظهار كرد: اسلام، دين رحمت برای همه جهانيان است و در تاريخ هيچ گونه حالت تنفر يا اجبار در پذيرش اين دين مبين در عرصه های فردی و اجتماعی مشاهده نشده است.
دومين محور همايش با عنوان «ديدگاه مسيحيت درباره وفاق اسلامی ـ مسيحی در فلسطين» نيز توسط ميشل صباح، از شخصيت های مسيحی برجسته فلسطين بررسی شد و وی تأكيد كرد: رابطه بين مسلمانان و مسيحيان در سرزمين مقدس فلسطين، بر برادری و حس وطن پرستی استوار است و اين دو دين اختلافی با هم ندارند.
در پايان همايش مذكور پيشنهاداتی از جمله تشكيل كميته مشترك اسلامی ـ مسيحی با نظارت هيئت الوفاق با هدف تقويت روحيه تسامح و برادری ميان مسلمانان و مسيحيان فلسطين مطرح شد و مورد موافقت حاضران قرار گرفت.
captcha