برگزاری كنفرانس «علوی‌گری در آلمان»
کد خبر: 2403377
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳

برگزاری كنفرانس «علوی‌گری در آلمان»

گروه سیاسی و اجتماعی: كنفرانس تخصصی «علوی‌گری در آلمان؛ پژوهش در تاريخ، شكل‌دهی زمان حال» روزهای 13 و 14 شهريورماه سال جاری در محل «فرهنگستان بنياد كنراد آدناوئر»(Akademie der Konrad-Adenauer) در شهر برلين برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به نقل از خبرنامه رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در آلمان، در اين كنفرانس تخصصی، از مسائل تاريخی دينی تا پيشرفت‌های روز زندگی علوی‌ها در آلمان مورد بررسی قرار خواهد داد.
فردا، 13 شهريورماه، رأس ساعت 18 به وقت محلی، «هانس گرت پُترينگ»، رييس «بنياد كنراد آدناوئر» و رييس سابق پارلمان اروپا اين كنفرانس را افتتاح می‌كند و پس از آن پروفسور «بولنت اوچار» از مركز «پژوهش‌های ميان فرهنگی اسلامی» دانشگاه اُزنابروك به ايراد سخنرانی در آن می‌پردازد.
دكتر «اله شردر»، مشاور پارلمانی وزارت كشور آلمان، پروفسور «حوا انگين»، از مدرسه عالی تعليم و تربيت «هيدلبرگ»، «علی دغان»، دبيركل انجمن علويون در شهر كلن آلمان و «هيدری تمل»، از اعضای انجمن علويون كلن از ديگر سخنرانان اين كنفرانس خواهند بود.
در حاشيه اين كنفرانس، ميزگرد مباحثه درباره زندگی علوی‌ها در كشور آلمان نيز برگزار می‌شود.
مشاركت انديشمندان شيعی در اين كنفرانس و اعلام همبستگی عملی با علويون ساكن آلمان، كه پيروان مكتب خلفا ديدگاه خوبی نسبت به آنان ندارند و دائما در تلاشند تا آن‌ها را اشخاصی غير مقيد به دستورات شرع مقدس جلوه دهند و بدينوسيله آنان را غير مسلمان معرفی كنند و تلاش برای برجسته كردن مسائل صحيح اعتقادی آنان می‌تواند زمينه مناسبی را برای همكاری‌های آتی ميان انديشمندان و فرهيختگان شيعی با علويون ايجاد كند.
captcha