رستگاری بدون محبت اهل بيت(ع) محال است
کد خبر: 2454078
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵

رستگاری بدون محبت اهل بيت(ع) محال است

گروه سياسی: «صبغت‌الله مجددی» عشق و محبت به اهل بيت(ع) را مهمترين و اصلی‌ترين راه نجات دانسته و افزود: هيچ‌کس نمی‌تواند ادعای مسلمانی كند و آرزوی رستگاری و نجات داشته باشد اما در دل، محبت و عشق اهل بيت(ع) رسول‌الله(ص) را نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به نقل از رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در افغانستان، همزمان با ايام شهادت سبط نبی اكرم(ص) حضرت امام حسين(ع)، همايشی تحت عنوان «زندگی و كارنامه اهل بيت(ع) پيامبر عظيم‌الشان اسلام(ص)» روز چهارشنبه، اول آذرماه، توسط وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در تالار همايش‌های اين وزارتخانه با حضور تعدادی از نمايندگان پارلمان افغانستان، علمای شيعه و سنی، رهبران جهاد و مقاومت مردم افغانستان و همچنين نويسندگان، پژوهشگران و محققان برگزار شد.
در ابتدای اين همايش، پيام حامد كرزای، رئيس‌جمهور افغانستان، توسط «سيد‌مخدوم رهين» وزير اطلاعات و فرهنگ، قرائت و در ادامه، «صبغت الله مجددی» يكی از رهبران جهادی طی سخنانی، عشق و محبت به اهل بيت(ع) را مهمترين و اصلی‌ترين راه نجات دانسته و افزود: هيچ‌کس نمی‌تواند ادعای مسلمانی كند و آرزوی رستگاری و نجات داشته باشد اما در دل، محبت و عشق اهل بيت(ع) رسول الله(ص) را نداشته باشد.
همچنين پيام آيت‌الله محمد آصف محسنی، رئيس شورای علمای شيعه افغانستان نيز توسط حجت‌الاسلام محقق‌زاده، قرائت شد و در ادامه، آيت‌الله صالحی مدرس، معاون شورای علمای شيعه افغانستان طی سخنانی محبت، عشق و عمل به دستورات و سيره اهل بيت(ع) را شرط اساسی فلاح و نجات همه انسان‌ها و به‌خصوص مسلمانان اعم از شيعه و سنی ذكر كرد.
در ادامه، سخنرانان و شخصيت‌های برجسته سياسی، دينی و مذهبی ديگر در سخنان خود به نقش انقلاب حسينی در زنده نگه داشتن راه حق و حقيقت پرداخته و بر استواری در اين راه و پيروی از خط خون شهدای كربلا تأكيد كردند.
شايان ذكر است در اين همايش دو روزه، نشست‌ها و بحث‌های تخصصی و علمی پيرامون شخصيت امام حسين(ع) و همچنين نقش واقعه عاشورا در تاريخ اسلام با حضور علما، انديشمندان و پژوهشگران شيعه و سنی برگزار شد.
همچنين به‌زودی، مجموعه سخنرانی‌ها و مقالات در قالب كتابی چاپ و در اختيار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
captcha