ديدار هيئت اعزامی پارلمان اروپا با زندانيان سياسی بحرين
کد خبر: 2467760
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰

ديدار هيئت اعزامی پارلمان اروپا با زندانيان سياسی بحرين

گروه بين‌الملل: هيئت اعزامی پارلمان اروپا كه برای آگاهی از وضعيت حقوق بشر بحرين به اين كشور سفر كرده بود، با تعدادی از زندانيان سياسی دربند آل‌خليفه ديدار كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «صوت المنامه»، اينس ويدر، رئيس هيئت اعزامی پارلمان اروپا به بحرين شامگاه پنج‌شنبه، 30 آذرماه، طی نشستی مطبوعاتی در هتل «شرايتون» بحرين با اعلام اين خبر گفت: اين هيئت به‌منظور گفت‌و‌گو با همه گروه‌ها در بحرين حضور يافت و طی حضور در اين كشور با تعدادی از مقامات بحرينی و نمايندگان انجمن‌های سياسی ديدار و گفت‌و‌گو كرد.
اينس ويدر در ادامه افزود: در ايام حضور در بحرين به ما اجازه داده شد كه با برخی بازداشت‌شدگان سياسی از جمله نبيل رجب و عبدالهادی الخواجه، از فعالان حقوقی و همچنين ابراهيم شريف، دبير انجمن «وعد» بحرين ديدار و گفت‌و‌گو كنيم.
ويدر همچنين تصريح كرد: هيئت اروپايی از مذاكره و گفت‌و‌گو ميان همه گروه‌ها در بحرين استقبال می‌كند، به نحوی كه اين نوع گفت‌و‌گو با حسن نيت طرفين به از بين‌بردن شكاف‌های ناشی از بحران و سوءظن ايجاد شده بين طرفين منجر شود.
وی همچنين آزادی همه بازداشت‌شدگان سياسی را با هدف خلق يك فضای واقعا ملی در اين كشور خواستار شد و از مقامات بحرينی نيز خواست كه در حكم سلب تابعيت 31 تن از شهروندان اين كشور بازنگری كنند و حكم از سر گرفته شود.
اينس ويدر همچنين، در جريان سفر خود به منامه، مركز بحرين، از مقامات رژيم حاكم آل‌خليفه خواست به منظور كاهش تنش‌های سياسی، همه زندانيانی را كه صرفا به خاطر بيان عقايد بازداشت شده‌اند، آزاد كند.
يادآور می‌شود، در پی سياست سركوب‌گرانه نيروهای امنيتی بحرين عليه اعتراضات مردمی، ده‌ها تن به شهادت رسيده و صدها تن از جمله فعالان حقوق بشر، پزشكان و پرستاران بازداشت شده‌اند.
captcha