افتتاح نمايشگاه‌ تصاوير قرآن‌‌های صدر اسلام در كتابخانه اسكندريه
کد خبر: 2481121
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶

افتتاح نمايشگاه‌ تصاوير قرآن‌‌های صدر اسلام در كتابخانه اسكندريه

گروه بين‌الملل: نمايشگاه تصاويری از قرآن‌های متعلق به صدر اسلام(زمان خليفه سوم) ديروز، 26 دی، در كتابخانه اسكندريه مصر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «العرب اليوم» اردن، در اين نمايشگاه تصاويری از قرآن‌هايی كه عثمان بن‌عفان، خليفه سوم مسلمان، در شهرهای اسلامی توزيع كرده بود، در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
اين نمايشگاه در راستای جشنواره خوشنويسی عربی كه از ديروز فعاليت‌های خود را در كاخ باستانی «السناری» منطقه «سيده زينب» قاهره آغاز كرده، برگزار شده است.
خالد عزب، مدير اداره پروژه‌های كتابخانه اسكندريه اظهار كرد: اين قرآن‌ها نتيجه طرحی است كه مركز فرهنگ، هنرها و تمدن اسلامی استانبول از چندين سال پيش به‌منظور جمع‌آوری قرآن‌های موجود در عصر خليفه سوم و بررسی و چاپ آن آغاز كرد.
خالد عزب در ادامه افزود: نمايش اين قرآن‌ها به دوستداران خوشنويسی اسلامی و عاشقان قرآن كريم فرصت آشنايی با نخستين قرآن‌های صدر اسلام و گام‌های نخست توسعه خوشنويسی اسلامی را خواهد داد.
عزب همچنين تصريح كرد: مصحف «تاشكند» از شهر تاشكند ازبكستان از شاخص‌ترين قرآن‌های به نمايش درآمده در كتابخانه اسكندريه است و مصحف دست‌نويس «توپقاپی» متعلق به موزه كاخ توپقاپی استانبول كه مدت زمان زيادی در قاهره نگهداری می‌شد، نيز در اين نمايشگاه عرضه شده است.
captcha