پايان اجلاس اتحاديه بين‌المجالس اسلامی در سودان
کد خبر: 2484300
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶

پايان اجلاس اتحاديه بين‌المجالس اسلامی در سودان

گروه بين‌الملل: هشتمين اجلاس اتحاديه بين‌المجالس اسلامی در سودان، امروز، 3 بهمن‌ماه، با قرائت بيانيه پايانی به كار خود پايان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از خبرگزاری مالزی (Bernama)، هشتمين اجلاس اتحاديه بين‌المجالس اسلامی ديروز، 2 بهمن، با حضور 400 نفر از نمايندگان پارلمان‌های كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی كار خود را آغاز كرد.
رابطه ميان اتحاديه پارلمان‌ها و سازمان همكاری اسلامی، توسعه مؤسسات مالی در جهان اسلام و راه‌های افزايش روابط ميان كشورهای اسلامی از جمله موضوعاتی است كه در اين اجلاس دو روزه مورد بررسی قرار گرفته است.
گسترش گفت‌وگوی بين اديان و روابط ميان كشورهای اسلامی و اصلاح ساختارها و اساسنامه اتحاديه بين‌المجالس به منظور كارآمدتر كردن آن و افزايش قابليت آن برای هماهنگ شدن با پيشرفت‌های جهانی و چالش‌های پيش‌روی كشورهای اسلامی از ديگر مسائل مورد بحث در اين اجلاس است.
در اين اجلاس همچنين موضوعاتی مانند وضعيت اقتصادی در جهان اسلام، مسئله فلسطين، شرايط سومالی و تعدادی از كشورهای اسلامی آفريقا، مسئله تروريسم، بحران مسلمانان روهينگيا در ميانمار و اهانت‌ به اسلام نيز از سوی نمايندگان كشورهای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.
علی لاريجانی، رئيس قوه مقننه كشورمان نيز ضمن حضور در اين اجلاس در ميان حاضران به ايراد سخنرانی پرداخت.
وی همچنين در حاشيه اين اجلاس با مقامات بلندپايه كشور سودان و نمايندگان كشورهای اسلامی شركت‌كننده در اين اجلاس ديدار و گفت‌وگو كرد.
captcha