اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی در كانون‌های مساجد؛ راهی برای مقابله با جنگ نرم
کد خبر: 2507792
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۰

اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی در كانون‌های مساجد؛ راهی برای مقابله با جنگ نرم

گروه اجتماعی: كانون‌های مساجد با فعاليت‌های خود مکانی برای مقابله با ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمن است که با اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی اثرات زيادی در اين عرصه دارند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه همدان، خسرو بيات، مدير‌كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان 17 اسفندماه در همايش بيستمين سالروز تأسيس كانون‌های مساجد گفت: كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با فعاليت‌های خود مکانی برای مقابله با ناتو فرهنگی و جنگ نرم دشمن است که و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی اثرات زيادی در اين عرصه دارند.
وی افزود: امروز در اين مراسم شاهد 20 سال تلاش، بردباری و فعاليت شبانه روزی فعالان عرصه مساجد هستيم كه راهی را انتخاب نمودند كه محل رشد شهدا و محل پيروزی انقلاب، محل آموزش معارف دين اسلام بود.
بيات تصريح كرد: مساجد و كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد محل رشد و شكوفايی تمامی جوانانی است كه دلشان برای نظام می‌تپد و استعدادهايشان در اين محل شكوفا می‌شود.
مدير‌كل اداره ارشاد همدان در ادامه گفت: كانون‌های مساجد، خانه‌های نور، تلاوت قرآن و فعاليت‌های قرآنی را در خود جای داده كه رستگاری برای جوانان به دنبال دارد و فرهنگ نهج‌البلاغه، فرهنگ غدير، فرهنگ عاشورا و فرهنگ كرامت از اين مكان نشأت‌گرفته است.
اين مقام مسئول اضافه كرد: مسجد، محل رشد و شكوفايی علمی جوانان و آينده‌سازان جامعه اسلامی و همچنين محل آموزش معارف و دين مبين اسلام به افراد و به خصوص جوانان است و برگزاری برنامه‌های فرهنگی غنی از جمله برنامه‌های قرآنی، تلاوت نور، طرح قرآنی و ديگر برنامه‌های مختلف در اين عرصه فرهنگ را غنی‌تر می‌كند.
بيات اظهار كرد: ۶۶۸ مسجد استان تحت پوشش طرح تلاوت نور هستند و مقرر شده است كه خانه ديجيتال در ۷ مركز كانون فرهنگی و هنری مساجد استان راه‌اندازی گردد.
مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: 428 پايگاه فرهنگی و هنری در مساجد استان وجود دارد كه اين تعداد تا پايان سال به 500 كانون خواهد رسيد و اين در حالی است كه در بدو تأسيس كانون‌های فرهنگی و هنری استان همدان فقط 12 كانون وجود داشت.
اين مقام مسئول بيان كرد: پيش‌بينی شده كه يك چهارم مساجد شهرها و روستاهای بالای يك هزار نفر جمعيت در سطح كشور دارای كانون‌های فرهنگی و هنری شوند.
وی عنوان كرد: 221 كانون فرهنگی_هنری در سطح روستاها، 208 كانون در سطح شهرهای استان تأسيس شده و 668 مسجد استان تحت پوشش طرح تلاوت نور هستند استان دارای 21 كانون تخصصی و 24 خانه نور و 283 كتابخانه با 38 هزار نفر عضو در كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان است.
captcha