انتخابات عراق؛ طرحی اسلامی و بهترين واكنش در برابر بازگشت بعثی‌ها به قدرت
کد خبر: 2521165
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳

انتخابات عراق؛ طرحی اسلامی و بهترين واكنش در برابر بازگشت بعثی‌ها به قدرت

گروه بين‌الملل: حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد‌صدرالدين قبانچی، ديروز، 30 فروردين، تصريح كرد: انتخابات عراق طرحی اسلامی و بهترين پاسخ به طرح بازگشت بعثی‌ها به رأس قدرت در اين كشور است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی alqubanchi.com، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد‌صدرالدين قبانچی، امام جمعه نجف اشرف اظهار كرد: انتخابات عراق طرح اسلامی اصيل و روانه‌شدن به سوی صندوق‌های رأی حركتی عبادی است.
حجت‌الاسلام قبانچی كه در حسينيه «فاطميه» نجف اشرف خطبه‌های جمعه را ايراد می‌كرد، رعايت امانتداری و برگزاری انتخاباتی پاك و بدون تقلب در عراق را خواستار شد.
امام جمعه نجف اشرف تصريح كرد: انفجارهای اخير در تعدادی از استان‌های عراق، اراده ملت را برای نمايش حماسه‌ای انتخاباتی در اين كشور خم نخواهد كرد.
وی همچنين خاطرنشان كرد: انتخابات بهترين راه برای تحت تعقيب قرار دادن تروريسم است و به تغيير رويكردها در عراق منجر خواهد شد.
حجت‌الاسلام قبانچی بيان كرد: بايد اعتراف كنيم كه اقدامات امنيتی در مبارزه با تروريسم شكست‌خورده است و آمارها نشان می‌دهد كه بسياری از فرماندهان سيستم امنيتی از حزب بعث هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين قبانچی در پايان با اشاره به نارضايتی ملت عراق از طرح بازگشت بعثی‌ها به رأس قدرت، تأكيد كرد: انتخابات بهترين واكنش در برابر اين طرح خواهد بود.
مرحله دوم انتخابات شوراهای استانی عراق از ساعت هفت صبح امروز، 31 فروردين، در 12 استان اين كشور آغاز شد، اين انتخابات تا ساعت 17 به وقت محلی ادامه خواهد داشت تا نزديك به ۱۴ ميليون واجد شرايط، آرای خود را تحت تدابير شديد امنيتی به صندوق بريزند.
مرحله نخست انتخابات شوراهای استانی عراق، شنبه گذشته، 24 فروردين، برگزار شد كه نيروهای امنيتی، پليس و ارتش در آن آرای خود را به صندوق انداختند تا امروز در مرحله دوم انتخابات، تنها به تأمين امنيت كشور مشغول باشند

captcha