سازمان ملل سياستمدار آلمانی را به دليل سخنرانی ضداسلامی محكوم كرد
کد خبر: 2523063
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

سازمان ملل سياستمدار آلمانی را به دليل سخنرانی ضداسلامی محكوم كرد

گروه بين‌الملل: سازمان ملل متحد در اقدامی بی‌سابقه، «تيلو سارازن»، سياستمدار آلمانی را به خاطر نشر افكار غلط و افراط‌گرايانه در دشمنی با مسلمانان، محكوم كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «ajib»، كميته حذف نژادپرستی و تبعيض نژادی در سازمان ملل، «تيلو سارازن»(Thilo Sarrazin)، سياستمدار و اقتصاددان آلمانی را به خاطر سخنان غلط و افراطی‌اش كه در دشمنی با مسلمانان به زبان آورده‌ بود، محكوم و از دولت آلمان به خاطر حمايت از وی انتقاد كرد.
اين كميته اظهارات سارازن را موجب تقويت خشونت‌های نژادی معرفی و اعلام كرد: سخنان تيلو آميخته به نفرت و احساس برتری نژادی بوده‌ است.
هفته‌نامه آلمانی «دير اشپيگل» اين تصميم كميته حذف نژادپرستی سازمان ملل را يك تصميم تاريخی برشمرد كه به دنبال شكايت انجمن ترك ــ برلينی «براندانبورگ» اتخاذ كرده است.
كميته حذف نژادپستی در ادامه از دولتمردان آلمان خواست تدابير لازم را برای برخورد قانونی با اين سخنان اتخاذ نمايد و مجازاتی راكه برای نژادپرستی در اين كشور در نظر گرفته شده است، به مقامات قضايی آلمان برای برخورد با اين شخص يادآور شوند.
يادآور می‌شود، تيلو سارازن، نويسنده و سياستمدار آلمانی چندی پيش با حضور در يك مصاحبه تلويزيونی، ضمن معرفی كتاب جديد خود با عنوان «آلمان از هويت خود دور می‌شود» اسلام و مهاجرت كنترل‌نشده مسلمانان به آلمان را هدف انتقاد قرار داد و اظهار كرد كه مسلمانان مهاجر برای جامعه آلمان مضر هستند!
captcha