برگزاری همايش بين‌المللی «اتحاد برای بازگشت فلسطينی‌ها» در غزه
کد خبر: 2532619
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹

برگزاری همايش بين‌المللی «اتحاد برای بازگشت فلسطينی‌ها» در غزه

گروه بين‌الملل: همايش بين‌المللی «اتحاد برای بازگشت فلسطينی‌ها» امروز، 23 ارديبهشت، به مناسبت شصت‌و‌پنجمين سالروز اشغال فلسطين و تأسيس رژيم نامشروع اسرائيل در می 1948 ميلادی موسوم به «روز نكبت» در غزه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از روزنامه «المصريون»، اين همايش با حضور هيئتی متشكل از 24 تن از نمايندگان سازمان‌های كشورهای عربی و اسلامی كه در امور آوارگان فلسطينی و حق بازگشت آنان به سرزمينشان فعال هستند، برگزار خواهد شد.
علی بركه، نماينده جنبش حماس در لبنان ديروز، 22 ارديبهشت، به همراه هيئتی لبنانی برای حضور در اين همايش وارد غزه شد و گفت: پيروزی مقاومت در جنگ با دشمن صهيونيستی، پيروزی برای حق بازگشت و پيروزی برای قدس و امت عربی و اسلامی بود.
علی بركه در ادامه افزود: ما آمده‌ايم كه اعلام كنيم كه با وجود گذشت 65 سال از روز نكبت، مهاجرت ملت فلسطين از سرزمين خود و غصب فلسطين توسط اسرائيل، همچنان بر حق بازگشت فلسطينی‌ها پايبند بوده و اصرار داريم.
بنا بر اين گزارش، علی هويدی، مديركل مؤسسه حق بازگشت (ثابت) در لبنان، عزام التميمی، مدير مركز انديشه سياسی اسلامی ـ لندن، ياسر علی، مسئول دفتر آوارگان فلسطينی در لبنان، كاظم عايش، رئيس انجمن بازگشت و آوارگان فلسطينی اردن و تعدادی از نويسندگان و پژوهشگران ديروز برای شركت در همايش غزه وارد اين منطقه شدند.
در همين راستا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطين(حماس) مشاركت گسترده ملت فلسطين در برنامه‌های مربوط به سالروز نكبت را خواستار شده است. اين برنامه‌‌ها روز چهارشنبه، 25 ارديبهشت، در «رام‌الله» واقع در كرانه باختری اجرا خواهد شد.
captcha