ايجاد بانك اطلاعات قرآنی؛ مهمترين وظيفه شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان‌ها
کد خبر: 2542516
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵

ايجاد بانك اطلاعات قرآنی؛ مهمترين وظيفه شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان‌ها

گروه فعاليت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشريح كاركردهای شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان‌ها، ايجاد بانك اطلاعات از فعالان قرآنی هر استان را در رشته‌های مختلف از جمله مهمترين اهداف اين شوراها اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن‌(ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدی، معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اولين نشست شورای هماهنگی و گسترش فعاليت‌های قرآنی استان‌ها كه صبح روز گذشته، 12 خردادماه برگزار شد، ضمن تشريح منشور شورای توسعه فرهنگی قرآن كريم اظهار كرد: مهمترين رسالت ما در حوزه قرآن جلب مشاركت‌های مردمی است به همين جهت طرح ملی حفظ قرآن كريم كه در راستای تحقق منويات مقام معظم رهبری شكل گرفته است، سعی در تربيت 10 ميليون نفر حافظ كل قرآن دارد.
وی ادامه داد: سهم ستاد ساير اقشار طرح ملی حفظ قرآن كريم تربيت شش ميليون حافظ است كه با كمك سازمان‌های اوقاف و تبليغات اسلامی بايد محقق شود؛ شورای استانی نيز به جهت هماهنگی سه ستاد اين طرح مسئوليت بيشتری را بر عهده داد و توليد بانك‌های اطلاعاتی با مشاركت استان‌ها يكی از وظايف اصلی شورای استانی است.
حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: نخستين كتابخانه تخصصی قرآن كريم توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود كه در اين كتابخانه آثار مرتبط با موضوع قرآن و عترت، تفاسير آيات و مقالات ارائه می‌شوند.
دبير شورای توسعه فرهنگ قرآن كريم بيان كرد: كتاب‌های اين مجموعه در طی 10 سال جمع‌آوری شده است و هر سال هزينه زيادی حتی تا 50 ميليون تومان هم برای تجهيز اين كتابخانه صرف می‌شود و در حوزه قرآن و عترت از كشورهای مختلف و ايران اين كتب جمع‌آوری شده است و استان‌ها می‌توانند در صورت تمايل اين كتابخانه را در استان خود راه‌اندازی كنند.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری دور سوم جشنواره‌های بين‌المللی قرآنی آيات تاكيد كرد: دور سوم جشنواره‌های قرآنی آيات با مشاركت ساير معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت متمركز در چند استان برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام محمدی خاطر نشان كرد: رتبه‌بندی موسسات فرهنگی قرآن و عترت بر اساس شاخص‌های توانمندی آنها صورت می‌گيرد و برای تخصيص اعتبار با توجه به ظرفيت، جمعيت و ساير شاخص‌ها حمايت به عمل می‌آيد.
دبير شورای توسعه فرهنگ قرآن كريم با اشاره به نزديك بودن انتخابات رياست جمهوری تاكيد كرد: همه كسانی كه شورای نگهبان، صلاحيت آنان را احراز كرده، شايسته هستند؛ اما بايد فردی را انتخاب كنيم كه متناسب با شرايط امروز جامعه باشد و بايد تبليغات به صورت جدی پيگيری و مردم را تشويق به حضور در پای صندوق‌های رای كرد.
captcha