اجرای طرح نشاط معنوی با حضور 2500 نفر در امامزادگان قم
کد خبر: 2554514
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱

اجرای طرح نشاط معنوی با حضور 2500 نفر در امامزادگان قم

گروه اجتماعی: طرح نشاط معنوی با حضور نزدیک به دو هزار و 500 نفر در بقاع متبرکه استان قم به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام علی عزیزی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه قم، گفت: طرح نشاط معنوی در 18 بقعه استان قم برگزار می‌شود که این طرح در هفت بقعه به صورت یک روزه و در مابقی بقعه‌ها به صورت کلاسی خواهد بود.
وی در توضیح نحوه برگزاری طرح یک روزه نشاط معنوی در قم افزود: سازمان‌ها و نهادها می‌توانند ضمن مکاتبه با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از امکانات آموزشی و رفاهی هفت بقعه امامزاده استان قم همچنین روحانی و مربی ما برای برگزاری اردوهای یک روزه استفاده کنند.
وی ابراز کرد: سال گذشته 900 نفر در طرح نشاط معنوی در بقاع قم شركت كردند و در پايان اردوی مشهد برای شركت‌كنندگان برگزار شده و برنامه‌های تفريحی ورزشی چون استخر نيز برای جوانان در دستور كار داشتيم.
وی بیان كرد: در طرح نشاط معنوی مباحث ورزشی، اعتقادی و معنوی را شاهد هستيم و امسال اوقاف برای اوقات فراغت جزوه مشتركی برای كل بقاع منتشر کرده و همه اساتيد درس واحدی را تدريس می‌كردند كه با استفاده از آيات قرآنی حفظ موضوعی را آموزش می‌دهند و به عنوان درس‌ها 30 درس از 30 آيه قرآن طراحی شده است.
عزیزی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی تا 25 مردادماه ادامه خواهد يافت، دیگر طرح تابستانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم را برگزاری دوره جديد حفظ قرآن ذكر كرد و افزود: استان قم سال گذشته بهترين استان كشور از حيث ثبت‌نام بود و بيش از شش هزار نفر در طرح حفظ ما شركت كردند.
عزيزی ادامه داد: در اين طرح برای افراد زير 12 سال خفظ جزء 30، افراد 12 تا 18 سال حفظ جزء 30 و جزء يكم و برای افراد بالای 18 سال برنامه تداوم را خواهيم داشت.
وی ابراز كرد: در برنامه جديدی حفظ موضوعی قرآن در بقاع گنجانده شده است و سهميه امسال چهار هزار و 700نفر در این بخش برای استان قم است.
وی اظهار كرد: دوره‌های جديد حفظ موضوعی و حفظ ترتيبی قرآن پس از ماه رمضان آغاز شده و تا هفته اول اسفند ادامه خواهد يافت سپس امتحان شفاهی و در ارديبهشت سال آينده نيز امتحان كتبی گرفته می‌شود.
captcha