برپايی «چادر رمضان» در دانشگاه لندن
کد خبر: 2561532
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵

برپايی «چادر رمضان» در دانشگاه لندن

گروه بين‌الملل: دانشجويان مسلمان و غيرمسلمان دانشكده مطالعات شرقی و آفريقايی (SOAS) دانشگاه لندن به مناسبت ماه مبارك رمضان اقدام به برپايی «چادر رمضان» در محوطه اين دانشكده كردند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دانشكده «SOAS»، اين طرح با هدف فراهم آوردن زمينه‌ای برای شناخت بهتر روح و جوهر ماه مبارك رمضان و ايجاد انسجام بيشتر و درك متقابل در جامعه راه‌اندازی شده است.
چادر رمضان، در طول ماه مبارك با برپايی مراسم افطار ميزبان عموم مردم، دانشجويان و كاركنان دانشگاه برای شناخت بهتر اسلام، مسلمانان و ماه رمضان است.
«عمر صالحه»، كارشناس ارشد رشته مطالعات بين‌الملل و ديپلماسی و مدير اين پروژه اعلام كرد: دانشكده مطالعات شرقی و آفريقايی دانشگاه لندن وجود تنوعات و فرهنگ‌ها را مسئله‌ای مبارك می‌داند و به همين دليل ما توانستيم برنامه «چادر رمضان» را در اين دانشگاه برپا و يك ارتباط سالم و سازنده با جامعه برقرار كنيم.
وی افزود: اين كمپين با هدف وارد كردن روح حقيقی ماه رمضان يعنی اتحاد، مهربانی و رحمت، به زندگی همه انسان‌ها، انجام گرفته است.
وی گفت: اين كمپين از سوی بنيادهای خيريه، رسانه‌ها و سازمان‌های غير دولتی، حمايت خوبی دريافت كرد.
مسئولان برگزاری كمپين «چادر رمضان» با كمك انجمن دانشجويان دانشكده سواس، دپارتمان فارغ‌التحصيلان اين دانشكده، انجمن اسلامی سواس، دفتر انجمن جهانی اسلام در لندن و مركز فرهنگی اسلامی همچنين توانستند ضمن تماس با پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها در مركز لندن، برای پذيرايی از آن‌ها در ماه مبارك دعوت به عمل آورند.
captcha