اهدای نسخه‌ قديمی قرآن تايلند به كتابخانه ملی قطر
کد خبر: 2590785
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹

اهدای نسخه‌ قديمی قرآن تايلند به كتابخانه ملی قطر

گروه بين‌الملل: سفارت تايلند در قطر با هدف گسترش روابط فرهنگی ميان دو كشور، نسخه‌ای ارزشمند و منحصربه‌فرد از قرآن كريم را كه قدمت آن به 200 سال پيش باز می‌گردد، به كتابخانه ملی قطر اهدا كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «The Peninsula»، اين نسخه قرآنی پيش از اين توسط «يوسف بن هارون»، از علمای مسلمان ايالت پاتانی تايلند، نگهداری می‌شده است.
اين نسخه قرآن در سال 1236 هجری قمری توسط شيخ كاتب هود بن محمود در مكه نگاشته شده است.
اين اهدا در پی بازديد «ماها چاكری سيريندهورن»، شاهزاده تايلند، از كتابخانه ملی قطر در سال 2012 و بازديد از مجموعه نسخ قرآنی قديمی اين كتابخانه صورت گرفت.
شاهزاده تايلند با اهدای اين نسخه قديمی قرآن به مجموعه قرآن‌های كتابخانه ملی قطر اعلام كرد: اهدای اين قرآن با هدف ايجاد ارتباطات علمی و فرهنگی ميان كشورهای اسلامی و عربی انجام می‌شود.
مدير كتابخانه ملی قطر نيز با دريافت اين نسخه قرآنی اعلام كرد كه اثر نفيس ديگری به مجموعه قرآن‌های اين كتابخانه اضافه شد و به غنای اين مجموعه افزود و فرصت مغتنمی برای پژوهشگران به وجود آورد تا ضمن دسترسی به اين نسخه كمياب، ارزشمند و تاريخی، تحقيقات گسترده‌تری را در اين رابطه انجام دهند.
captcha