راه‌اندازی كمپين حجاب در مركز آموزش پزشكی كانادا
کد خبر: 2591069
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹

راه‌اندازی كمپين حجاب در مركز آموزش پزشكی كانادا

گروه بين‌الملل: يكی از مراكز آموزش پزشكی وابسته به بيمارستان «اونتاريو» در كانادا با نصب پوسترهايی با مضمون «برای ما مهم نيست كه چه بر سر داريد؛ مهم آن است كه چه در سر داريد» سعی دارد تا دختران محجبه را به تحصيل در رشته پزشكی تشويق كند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «ajib»، در حالی كه دولت استان فرانسه‌زبان «كبك» كانادا در حال بررسی طرحی برای ممنوعيت نمادهای مذهبی به‌ويژه حجاب اسلامی در محل كار است، مركز آموزشی «Lakeridge Health Oshawa» اونتاريو با هدف تشويق دختران محجبه مسلمان به تحصيل در رشته‌های پزشكی، كمپين حمايت از پوشش اسلامی را راه‌اندازی كرده است.
مسئولان مركز آموزش پزشكی استان اونتاريو برای جلب توجه دختران محجبه‌ای كه پوشش اسلامی را مانعی برای ادامه تحصيل در رشته‌های پزشكی می‌دانند، اين كمپين را راه‌اندازی كرده‌اند و در پوسترهايی كه تصوير يك پزشك محجبه بر روی آن ديده می‌شود، نوشته‌اند: «برای ما مهم نيست كه چه بر سر داريد؛ مهم آن است كه چه در سر داريد».
در همين‌حال، سايت‌های اسلامی فرانسه با انتشار گسترده اين خبر، ابراز اميدواری كردند كه دولت فرانسوآ اولاند به‌جای تصويب و ابلاغ آيين‌نامه‌هايی كه هدفی جز محدود كردن مسلمانان محجبه و جلوگيری از حضور آنان در جامعه ندارد، برای تقوت همزيستی مسالمت‌آميز ميان شهروندان تلاش كند.
captcha