شكايت گروه‌های مخالف ذبح حلال از مفتی لهستان
کد خبر: 2605798
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰

شكايت گروه‌های مخالف ذبح حلال از مفتی لهستان

گروه بين‌الملل: چند گروه مخالف اسلام به بهانه دفاع از حيوانات، از مفتی بزرگ لهستان به دليل ذبح حلال در روز عيد قربان، شكايت كردند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «beskid.fr»، دولت لهستان اخيرا با تصويب قانونی ضداسلامی، ذبح حلال در اين كشور را ممنوع اعلام كرد ولی مفتی اين كشور در واكنش به اين قانون، از مخالفت صريح خود با تصميم نمايندگان خبر داده و در روز عيد قربان، بر اساس تعاليم اسلامی به ذبح حلال پرداخت.
توماز ميسكيويچ، مفتی لهستان، در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بيان اين‌كه آماده پاسخگويی به اتهامات عنوان‌ شده است، تاكيد كرد: من قصد ندارم از مسئوليت‌هايم فرار كنم و در همين زمينه به صورت كامل در اختيار دادستان قرار دارم. من به وظيفه دينی خودم عمل كردم و فكر نمی‌كنم كه اين اقدام مخالف با قوانين لهستان باشد.
وی ادامه داد: اقدام من برای ذبح حلال هيچ مغايرتی با قوانين كشور ندارد چراكه تاتارهای مسلمان هم شهروندان لهستانی به شمار می‌روند و بايد بر اساس تعاليم اسلامی زندگی كنند.
در روز عيد قربان، مفتی لهستان در كنار شهروندان كه اغلب مسلمانان تاتار هستند، به ذبح حلال پرداخت و اين اقدام، به درگيری لفظی ميان مسلمانان و گروه‌های مدعی حمايت از حيوانات كه ذبح حلال را نوعی اذيت برای حيوانات می‌پندارند، منجر شد.
بر اساس قوانين لهستان، افرادی كه بدون بيهوش كردن حيوانات به ذبح آن‌ها بپردازند، مجرم شناخته می‌شوند و مجازات دو سال حبس برای آنان در نظر گرفته می‌شود. البته هنوز دادستانی لهستان دستوری برای پيگرد مفتی اين كشور صادر نكرده است.
captcha