«ما می‌توانیم»، کلید و رمز موفقیت/ ایثارگری و فداکاری مردم، توطئه‌های دشمن را خنثی کرد
کد خبر: 2612345
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
بختیاری اظهار کرد:

«ما می‌توانیم»، کلید و رمز موفقیت/ ایثارگری و فداکاری مردم، توطئه‌های دشمن را خنثی کرد

گروه سیاسی: معاون سیاسی ـ امنیتی دادستان کل کشور با بیان اینکه روحیه ایثارگری و فداکاری مردم به کمک انقلاب آمد و ما را در جنگ پیروز کرد، ابراز کرد: این فداکاری‌ها باعث شد توطئه‌های دشمن خنثی شود و به اذعان همه دنیا، ایران پیروز جنگ با عراق بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدمرتضی بختیاری، معاون سیاسی ـ امنیتی دادستان کل کشور شب گذشته، پنجم آذرماه در دومین یادواره شهدای دادگستری خراسان رضوی در مشهد با بیان اینکه تمام تلاش استکبار جهانی در هشت سال جنگ تحمیلی برای پایان دادن به انقلاب اسلامی بود، گفت: در زمان جنگ ایران و عراق، زرادخانه‌های دنیا آن قدر امکانات نظامی به صدام دادند که ارتش عراق، چهارمین یا پنجمین ارتش قدرتمند دنیا شد.

بختیاری ادامه داد: در این شرایط، ایران در تحریم بود و برای به دست آوردن سلاح باید 300 برابر قیمت رایج در بازار، پول پرداخت می‌کرد تا بتواند از بازار آزاد سلاح بخرد اما مردم ما با همین شرایط، هشت سال مقاومت کردند و توانستیم پشت صحنه جنگ صدام را نیز نابود کنیم.

وی با اشاره به ادامه‌دار بودن این تحریم‌ها گفت:. پس از تسخیر لانه جاسوسی، کارتر رسما اعلام کرد که ایران تحریم است و این تحریم هر سال در کنگره آمریکا تمدید می‌شد و همین چند مدت گذشته نیز، اوباما این تحریم‌ها را تمدید کرد.

پایداری انقلاب؛ ثمره مقاومت مردم ایران

معاون سیاسی ـ امنیتی دادستان کل کشور ثمره مقاومت را پایداری انقلاب عنوان کرد و افزود: وعده خداوند برای ماندگاری انقلاب، همه تردیدها را از بین می‌برد زیرا پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و شیطنت‌های استکبار جهانی، این انقلاب همچنان پابرجا است.

وی تأکید کرد: امام راحل، تعبیری را در خصوص استمرار انقلاب داشتند و می‌گفتند ما می‌خواهیم و می‌توانیم روی پای خود بایستیم و می‌خواهیم خودمان ریل‌گذاری کنیم، قطار بسازیم و لوکوموتیوران را تربیت کنیم.

بختیاری افزود: این حرف امام عملی شد و انقلاب به عنوان پدیده‌ای که دست رد به سینه شرق و غرب می‌زد، برای استکبار جهانی باورکردنی نبود. آن‌ها فکر نمی‌کردند کشوری با نام دین، خدا و اسلام، انقلابی به وجود بیاورد که دست رد به قدرت‌های جهانی بزند و بگوید روی پای خود می‌ایستیم که ایستاد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره)، تکیه بر غرب و شرق را بر اساس آموزه‌های قرآنی خود تحریم کرد، عنوان کرد: ما این توان را داریم که روی پای خود بایستیم و عبارت «ما می‌توانیم»، کلید و رمز موفقیت ما بود، لذا تا زمانی که به خداوند و ائمه معصوم(ع) تمسک داشته باشیم، موفق خواهیم بود.

بختیاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اتفاقاتی که طی هشت سال دفاع مقدس افتاد، گفت: اگر تحولی در سازمان ملل به وجود بیاید که همه مردم و ملت‌ها بتوانند بیایند و حرف‌های خود را بازگو کنند، سندهای زیادی رو می‌شود و دنیا می‌فهمد که چه اتفاقی در جنگ تحمیلی افتاده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی دادستان کل کشور با بیان اینکه روحیه ایثارگری و فداکاری مردم به کمک انقلاب آمد و ما را در جنگ پیروز کرد، ابراز کرد: این فداکاری‌ها باعث شد توطئه‌های دشمن خنثی شود و به اذعان همه دنیا، ایران پیروز جنگ با عراق بود.

بختیاری، به وضعیت ایران در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی اشاره کرد و افزود: ما توانستیم به برکت تفکر بسیجی، رتبه‌های مختلف علمی را در دنیا به دست آوریم که این موضوع، بر اساس آمارهای مراکز علمی معتبر دنیا است اما در این بین، دشمن نیز بیکار ننشسته است.

ظرفیت فضای مجازی در خدمت مردم نه در راستای تخریب دین

وی با بیان اینکه از سال 1370 رهبر معظم انقلاب بحث شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی و قتل عام فرهنگی را مطرح کرده و در خصوص آن‌ها تذکر داده‌اند، تأکید کرد: ما نمی‌گوییم فضای مجازی را تعطیل کنیم، شورای عالی فضای مجازی نیز برای این امر ایجاد شده است که ظرفیت فضای مجازی در خدمت مردم باشد نه در راستای تخریب دین مردم.

بختیاری، جنگ نرم دشمن را جنگی حساب شده خواند و اضافه کرد: دشمن مطمئن است که نمی‌تواند در جنگ سخت با ایران بجنگد و با آن برابری کند، آن‌ها اگر احتمال می‌دادند که جمهوری اسلامی ایران در جنگ سخت شکست می‌خورد، دوباره به ایران حمله می‌کردند.

وی با اشاره به توان بالای موشکی ایران گفت: امروز، جمهوری اسلامی ایران در حوزه برخی از انواع موشک‌ها به عنوان چهارمین کشور دنیا مطرح است، ایران هیچ‌گاه حاضر نیست به جایی حمله کند و این کار را انجام نداده است اما برای این‌که به دندان گردی آمریکا پاسخ دهیم، خود را مجهز می‌کنیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی دادستان کل کشور عنوان کرد: ایران، اقدامات بزرگی را در فضای سایبری انجام داده است تا جایی که اسرائیل رسما اعلام کرد وجود نیروهای جمهوری اسلامی ایران در فضای سایبری، امنیت وزارت جنگ، وزارت دفاع و وزارت امور خارجه اسرائیل را هدف گرفته است.

وی، عامل این تحولات و موفقیت‌های کشور را خون شهدا و مقاومت و ایستادگی جانبازان و ایثارگران دانست و تأکید کرد: دشمن در دنیا موجی را با نام ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی به راه انداخت و اعلام کرد که ایران به دنبال هلال شیعی است.

بختیاری ابراز کرد: اندیشه انقلاب و بیداری اسلامی از چندین سال پیش به دنیا صادر شده بود، هسته‌های حزب‌الله در لبنان شکل گرفته بود و مقاومت، با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران، تلاش خود را انجام می‌داد اما دشمن در تدارک بود که در برابر این بیداری چه کاری می‌تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: دشمن این‌گونه هدف خود را طراحی کرد و گفت باید از این مقاومتی که به نام دین در ایران به وجود آمده و به دنیا صادر شده، استفاده کرده و مشابه‌سازی کنیم و در همین راستا، گروه‌های تکفیری و سلفی را ایجاد کردند.

سابقه تشکیل گروه‌های تکفیری وسلفی

بختیاری با بیان اینکه گروه‌های تکفیری و سلفی مربوط به امروز نیستند، گفت: در سال 1991، طالبان در افغانستان و به نام اسلام به وجود آمد، پس از آن نیز القاعده آمد و آن‌ها نیز برنامه‌ریزی کردند که روحیه جوانان ایرانی را در نیروهای خود ایجاد کنند تا با انگیزه خوبی در برابر اقدامات ایران بایستند.

معاون سیاسی ـ امنیتی دادستان کل کشور یادآور شد: آن‌ها در آموزش‌های عملیاتی انتحاری خود با احادیث و روایات جعلی به نیروهای خود می‌گویند که هرکس در سوریه بجنگد، پیامبر در بهشت منتظر او است.

وی با اشاره به این‌که آمریکا بیش از 1200 میلیارد دلار برای حضور در عراق هزینه کرده است، گفت: دشمن طی چند سال گذشته و پس از وقوع بیداری اسلانی در منطقه، با خود فکر کرد که چرا ما این‌گونه لشکرکشی کرده و هزینه پرداخت می‌کنیم در صورتی‌که می‌توانیم با پول کشورهای اسلامی، آن‌ها را به جان یکدیگر بیندازیم.

بختیاری ابراز کرد: عربستان، 100 میلیادر دلار در سوریه هزینه کرده است که دمشق را از اسد بگیرد، قطر نیز 30 میلیارد دلار برای سرنگون‌کردن نظام بشار اسد پرداخته است اما نظام بشار اسد یک نظام مقاوم بود و مردم او را می‌خواستند.

وی افزود: در قضیه ائتلاف علیه داعش، در نهایت معلوم شد که تمام هزینه‌های ائتلاف را عربستان سعودی می‌پردازد و عربستان در جریان همین ائتلاف به آمریکا اعلام کرد که اگر ایران بخواهد جزو ائتلاف باشد، هزینه‌ها را پرداخت نخواهد کرد.

بختیاری با بیان اینکه طی چند سال اخیر ناامنی‌های فراوانی در منطقه به وجود آمده اما نظیر آن‌ها در کشورهای آمریکایی و اروپایی وجود نداشته است، گفت: دشمن تمام این‌ها را با پول و آموزش‌دادن مسلمانان به میدان آورد و تمام این فجایع را به نام اسلام انجام می‌دهد.

captcha