چاپ بیش از ۱/۳ میلیون جلد قرآن در سال جاری/ وضعیت چاپ قرآن بهتر شده است
کد خبر: 2612625
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
حاجی‌شریف خبر داد:

چاپ بیش از ۱/۳ میلیون جلد قرآن در سال جاری/ وضعیت چاپ قرآن بهتر شده است

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه امسال وضعیت چاپ قران بهتر شده و با رشد مواجهیم، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۵۵ هزار جلد قرآن چاپ شده است.

احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تعداد مجوزهای چاپ قرآن صادرشده در آبان‌ماه امسال گفت: در مجموع 16 مجوز چاپ قرآن با شمارگان 101 هزار مجوز چاپ قرآن در مدت یادشده از سوی سازمان دارالقرآن صادرشده است که از این تعداد 3 مجوز جزئی با شمارگان 15 هزار جلد و 13 مجوز کلی با شمارگان 86 هزار جلد بوده است.

وی با اشاره به تعداد مجوزهای نشر صادرشده افزود: در ماه گذشته سه فقره مجوز نشر جزئی با شمارگان 20 هزار جلد و پنج فقره مجوز نشر کلی با شمارگان 16 هزار نسخه صادر شده است که این رقم نشان از رشد چاپ و نشر قرآن در ماه یادشده دارد.

حاجی‌شریف در ادامه گفت: با توجه به اینکه هر سال شرایط اقتصادی کشور و وضعیت نشر تغییر می‌کند، نمی‌توان آبان‌ماه امسال را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه کرد، اما در مجموع شاهد رشد چاپ قرآن بوده‌ایم و وضعیت بهتر شده است.

وی با اشاره به تعداد چاپ قرآن در هشت ماه نخست امسال گفت: از اول امسال تا آخر آبان‌ماه مجوز چاپ یک میلیون و 355 هزار و 900 جلد قرآن کریم در کشور صادر شده است.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن همچنین به تعداد اجزای تصحیح شده در مدت یادشده اشاره و عنوان کرد: در ماه گذشته 688 جزء قرآن توسط کارشناسان و مصححان سازمان دارالقرآن تصحیح شده است.

گفتنی است، از سال 1364 که سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه چاپ و نشر قرآن را عهده‌دار شده تا پایان سال 1392 بیش از 156 میلیون قرآن در کشور به طور رسمی به چاپ رسیده است.

captcha