تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ راه‌حل مشکلات مؤسسات قرآنی قزوین
کد خبر: 2612913
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
مدیر موسسه بقیةالله(عج) قزوین عنوان کرد:

تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ راه‌حل مشکلات مؤسسات قرآنی قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی: زهرا دباغها با بیان اینکه مهم‌ترین راه‌حل مشکلات مؤسسات قرآنی، تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان قزوین است، گفت: اعتبارات قرآنی سال گذشته ارشاد به دست مؤسسات قرآنی نرسیده است.

زهرا دباغها، مدیر موسسه بقیةالله(عج) قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی بایدارتباط بین سازمانهای فعال قرآنی استان را ساماندهی کند، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین نیازهای امروز فعالیت‌های قرانی در استان قزوین تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه با توجه به اطلاعات موجود، این شورا از ابتدای سال تا به امروز تشکیل نشده است، ادامه داد: مشکلات زیادی در موسسات قرآنی وجود دارد که باید با همکاری همه نهادها و ادارات دخیل در شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای آن به دنبال راهکار بود.

این مسئول با بیان اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید از عملکرد شعاری و مصوبات غیرقابل دسترس پرهیز کند، تأکید کرد: اگر حرکت این شورا بر اساس برنامه و بر اساس نیازهای موسسات قرآنی نباشد حرکت مثبتی را در استان شاهد نخواهیم بود و همه چیز طبق سنوات گذشته خواهد بود.

آینده ادغام اتحادیه‌‎های قرآنی مبهم و تار است

وی در ادامه با اشاره به تصویب ادغام اتحادیه‌‎های قرآنی در سراسر کشور، این اتفاق را مبهم و تاریک دانست وبیان کرد: باید از مسئولین این سوال را پرسید که چگونه دو مجموعه‌ای که تا دیروز مشکلات ریشه‌ای و اساسی با یکدیگر داشتند حال باید برای ساماندهی فعالیت‌های قرآنی بر سر یک میز بنشینند.

مدیر موسسه بقیةالله(عج) قزوین با بیان اینکه این ادغام همه ذهن‌ها را به خود مشغول کرده و آینده خوبی به چشم نمیخورد، گفت: با توجه به مشکلات موجود ادغام این دو اتحادیه با توجه به شرایط محکوم به شکست است مگر اینکه در آینده شاهد اتفاقات بسیار خوبی باشیم.

وی رسالت شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استانها را در این میان بسیار خطیر دانسته و اظهار کرد: باتوجه به شرایطی که دیده می شود، این شورا باید هرچه زودتر در استان تشکیل شود تا بتواند انسجام مناسبی را در استان قزوین و در بین فعالین قرآنی فراهم کند.

دباغها با اشاره به وضعیت موسسات قرآنی، مشکلات مالی در موسسات را بسیار زیاد بیان کرد و افزود: باتوجه به روند تورم در دو سال گذشته و عدم واگذاری اعتبار مشخص و مناسب به موسسات قرآنی، این مؤسسات مشکلات بسیار زیادی دارند و ادامه حیات برای موسسات با روند کنونی بسیار حساس شده است.

اعتبارات قرآنی سال گذشته اداره کل ارشاد به دست موسسات قرآنی نرسیده است

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به دریافت 960 میلیون ریال اعتبار قرآنی در سال گذشته توسط اداره کل ارشاد، بیان کرد: این سوال از مسئولین استان قزوین وجود دارد که این اعتبارات کجا هزینه شده و چرا موسسات قرآنی از فقر اعتبارات رنج می‌برند.

مدیر موسسه بقیةالله(عج) ادامه داد: این ایراد به اعتبارات قرآنی اداره کل ارشاد وارد است که اعتبارات بسیار کم و ناچیز بوده و 96 میلیون تومان رقم بسیار ناچیزی برای فعالیت‌های قرآنی است اما باید بتوانیم همین رقم‌های ناچیز را نیز به خوبی مدیریت کنیم تا موسسات قرآنی این چنین گرفتار مشکلات کوچک و بزرگ نباشند.

وی در خاتمه با بیان اینکه در ببشتر فعالیت‌ها مانند آزمون‌های قرآنی نیز از شرکت کنندگان هزینه دریافت می‌‍شود، یادآور شد: اگر بخشی از همین این اعتبار اندک دست موسسات قرآنی را می‌گرفت میتوانست مشکلات زیادی در موسسات را بر طرف کند.

captcha