افزایش دو برابری جمع آوری زکات طی هشت ماهه امسال
کد خبر: 2615072
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

افزایش دو برابری جمع آوری زکات طی هشت ماهه امسال

گروه اجتماعی: فرماندار قزوین گفت: میزان جمع آوری زکات در هشت ماهه امسال در این شهرستان به نسبت مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، سید علی موسوی، فرماندار قزوین صبح امروز، 13 آذر در جلسه شورای احیاء زکات این شهرستان با اشاره به افزایش چشمگیر جمع آوری زکات در این مدت افزود : میزان جمع آوری زکات در شهرستان قزوین از 10 میلیارد ریال در هشت ماهه سال گذشته به بیش از  20  میلیارد ریال در سالجاری افزایش یافته است.

فرماندار قزوین اظهار کرد : از این میزان زکات جمع آوری شده 10میلیارد ریال آن زکات واجب و 10میلیارد ریال آن زکات مستحبی ، شامل اهدا زمین ، کالایی و نقدی بوده است.

موسوی با تاکید بر لزوم احیاء فریضه الهی زکات در جامعه تأکید کرد : بر اساس تعالیم دینی بر اقامه فریضه زکات در جامعه همپای نماز تاکید شده است و مسولان باید در این زمینه تلاش و فرهنگ‌سازی کنند.

فرماندار قزوین گفت : رساندن زکات جمع آوری شده به دست افراد نیازمند و استفاده از ظرفیت های مردمی در این زمینه از جمله راهکارهای احیاء این فریضه الهی محسوب می شود.

موسوی یادآور شد : به منظور ترویج فریضه الهی زکات در جامعه این آمادگی در شهرستان قزوین وجود دارد تا معادل زکات جمع آوری شده از سوی مردم اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه های عمرانی در روستاها اختصاص یابد.

علی حیدری،  دبیر ستاد احیاء زکات شهرستان قزوین  هم در این جلسه با ارائه گزارشی ، تبلیغات محیطی ، دیدار با کشاورزان و اعزام روحانیان به روستاها را از جمله اقدامات انجام شده برای ترویج فریضه الهی زکات اعلام و اضافه کرد : هم اکنون با اعتبارات زکات جمع آوری شده 35 پروزه عمرانی در روستاهای شهرستان قزوین در دست اجراست.

حیدری با قدردانی از کشاورزان شهرستان قزوین در استقبال از پرداخت زکات افزود : همچنین با استفاده از  زکات جمع‌آوری شده تاکنون 200 مددجوی کمیته امداد به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شده است.

captcha